حمایت-امریکا-از-افغانستان-یک-استراتژی-ناکام-می-باشد

گروه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر زلمی خلیزاد اعلام نموده که حمایت امریکا از دولت افغانستان، یک استراتژی ناکام بوده و خلیل‌زاد به جای «شف شف» با جرئت «شفتالو» بگوید و حقایق جاری را بپذیرد.

به گزارش افغان نیوز: گروه طالبان در واکنشی به این اظهارات گفته است که زلمی خلیل‌زاد نباید به فکر به زمین گذاشتن اسلحه طالبان باشد بلکه به جای آن به امریکا تفهیم کند که از زور کار نگیرد و برای ابقای «اداره کابل» تلفات جانی و زیان مالی بیشتر متحمل نشود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در توییتی گفته است که حمایت امریکا از دولت افغانستان، یک استراتژی ناکام است و منتج به نتیجه نخواهد شد. او افزوده است که خلیل‌زاد باید به جای «شف شف» با جرئت «شفتالو» بگوید و حقایق جاری را بپذیرد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز جمعه(13، ثور) در صفحه تویترش نوشته است که برای از سرگیری مذاکرات به دوحه رفته است و راه‌های برقراری صلح در افغانستان را جست‌وجو می‌کند.

آقای خلیل هم‌چنان نوشته است که او به گروه طالبان خاطرنشان کرده است که مردم افغانستان برادران و خواهران آن‌ها اند و این مردم خواستار صلح و پایان جنگ هستند و گروه طالبان باید به خواست‌ مردم توجه کند.

این درحالی است که ششمین دور گفت‌وگوی نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان روز چهارشنبه به صورت رسمی در دوحه، پایتخت قطر، شروع شد.

حمایت امریکا از افغانستان یک استراتژی ناکام می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد