حمایت-امریکا-از-صلح-و-تامین-امنیت-افغانستان-پابرجاست

جنرال کنت مکنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در دیدار با محمد اشرف‌غنی، رییس جمهور کشور گفته است که امریکا در کنار افغانستان قرار دارد تا این کشور بار دیگر به مکانی امن برای تروریزم تبدیل نشود.

به گزارش افغان نیوز: بر بنیاد اعلامیه ارگ، دوطرف در این دیدار درباره روند صلح، وضعیت امنیتی، حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تقویت هرچه‌ بیشتر مشارکت امنیتی، بحث‌ و گفتگو کرده‌اند.

در اعلامیه از قول آقای مکنزی آمده‌است: «به خاطر این آمده‌ام تا به شما و مردم افغانستان اطمینان دهم که حمایت و همکاری ایالات متحده امریکا از صلح، پیشرفت و تامین امنیت افغانستان پا برجا است و ما در کنار شما قرار داریم تا افغانستان دوباره به مکانی امن برای تروریزم بدل نشود.»

اشرف غنی هم ضمن سپاس‌گزاری از مکنزی برای «تقویت مشارکت امنیتی، گفته‌است که صلح خواست مردم افغانستان و از اولویت‌های مهم حکومت است و طالبان باید از جنگ و خشونت دست بکشند.

سفر مکنزی به افغانستان در پایان مرحله نخست توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان صورت گرفته‌ که طی آن نیروهای امریکایی از پنج پایگاه در افغانستان خارج شده و تعداد آنها به ۸۶۰۰ سرباز کاهش یافته است.

این در حالی است که وضعیت امنیتی افغانستان رو به وخامت گراییده، تلفات نیروهای امنیتی افغان در مقابل طالبان به شدت افزایش یافته، سیطره و کنترل دولت در مناطق دوردست بیشتر از پیش به چالش کشیده شده است.

حمایت امریکا از صلح و تامین امنیت افغانستان پابرجاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد