حمایت-بنیاد-آغاخان-از-تلاش‌های-صلح-در-افغانستان

خانم شهرزاده هیرجی، سفیر والاحضرت آغاخان برای افغانستان در دیدار با داکتر عبدالله، حمایت این بنیاد را از تلاش‌های صلح ابراز داشت.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در صفحه رسمی فس‌بوک اش نوشته است که خانم هیرجی با توضیح برنامه‌های بنیاد در افغانستان حمایت این بنیاد را از تلاش‌های صلح در افغانستان ابراز داشته و علاوه کرد که والاحضرت آغاخان علاقمند برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان بوده و در این مسیر دولت و مردم افغانستان را کمک می‌نماید.

آقای عبدالله ضمن قدردانی از کمک‌ها و حضور همیشگی بنیاد در افغانستان، ‌شصت و سومین سالروز امامت والاحضرت شهزاده کریم آغاخان، رهبر اسماعیلیان جهان را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان تبریک گفته و مراتب تهنیت خویش را به خاطر این مناسبت میمون ابراز داشته است.

در صفحه فسبوک عبدالله آمده است که در ادامه از تلاش‌ها و زحمات خستگی‌ناپذیر والاحضرت آغاخان در راه خدمت به بشریت بدون در نظرداشت دین، مذهب و رنگ ستایش و تقدیر نمودیم.

عبدالله از پیشنهاد بنیاد برای کمک به روند صلح استقبال نموده و آمادگی شورای عالی صلح را برای مطالعه زمینه های همکاری در راستای صلح ابراز کرده است.

این درحالی است که صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری روز گذشته با نشر یک توییت گفت؛ زمان آن فرا رسیده که طالبان از خشونت دست برداشته و به گونه واقعی وارد روند صلح شوند.

وی افزود که افزایش خشونت‌های گروه طالبان «امید و انتظار» مردم و جامعه جهانی را برای شروع گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور «خدشه‌دار» می‌کند، زیرا به گفته وی، مردم قربانی حمله‌های اخیر گروه طالبان‌اند که در شهرها، بر نیروهای امنیتی و دفاعی و در نتیجه انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای اتفاق می‌افتد.

حمایت بنیاد آغاخان از تلاش‌های صلح در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد