حمایت-جامعه‌ی-بین‌المللی-از-تلاش‌های-صلح-افغانستان

اشتراک کنندگان نشست بین المللی "تقویت اجماع برای صلح" در افغانستان، حمایت خویش را از تلاش‌های صلح اعلان کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در صفحه رسمی فیس‌بوک‌اش نوشته است که در این نشست بین‌المللی به علاوه‌ی رییس جمهور محمداشرف غنی، نمایندگان و سفرای ایالات متحده‌‌ی امریکا، اتحادیه‌ی اروپا، یوناما، ناتو، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ناروی، کانادا، جاپان، آسترالیا، کوریای جنوبی، اندونیزیا، هالند به نمایندگی از سویدن دانمارک و فینلند صحبت کردند.

وی افزوده است که اشتراک کنندگان حمایت قاطع شان‌را از تلاش‌های صلح ابراز داشتند و با تأکید بر حفظ دستاوردهای سال های اخیر، اصل جمهوریت نظام، رعایت حقوق زنان، اقلیت‌ها، پاس‌داری از آزادی‌های مندرج در قانون اساسی، کاهش خشونت و اعلان آتش بس، خواهان آغاز هر چه زودتر مذاکرات بین‌الأفغانی گردیدند.

آقای عبدالله در صحبت‌ اختتامیه‌ی خود با تشکر از وزارت امورخارجه به خاطر برگزرای این نشست از اشتراک کنندگان به خاطر کمک‌ و حمایت شان از تلاش‌های صلح قدردانی کرده و اظهار امیدواری نموده که دوستان بین المللی به کمک‌ها و حضور فعال شان در مرحله‌ی بعد از تأمین صلح نیز ادامه دهند.

عبدالله یک بار دیگر تأکید نموده که حفظ دستاوردهای سالیان اخیر که با قربانی‌های فراوان به دست آمده در رأس برنامه‌های ما درمذاکرات و دست‌یافتن به صلح قرار دارد. همچنان اطمینان داده که در رابطه به تشکیل کابینه و نهایی سازی تشکیلات شورای عالی مصالحه پیش‌رفت‌های لازم صورت گرفته است.

به گفته وی؛ کارنهایی سازی تبادله‌ی اسیران دو طرف ادامه دارد و جمهوری اسلامی افغانستان متعهد است که این روند را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تکمیل کند. بنابراین، افزایش خشونت در این مرحله محکوم است و ما از طالبان می خواهیم تا در زمینه‌ی کاهش خشونت‌ اقدام کنند و از جانب جمهوری اسلامی افغانستان بالای برقراری آتش بس بشردوستانه در کشور تأکید داریم.

رییس شورای مصالحه ملی نوشته است که صلح نه تنها برای افغانستان که برای منطقه و جهان مهم است و زمینه‌ی همکاری‌های بیشتر اقتصادی و مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی را فراهم می‌سازد. به همه طرفین اطمینان میدهم که نمایندگی و حضور زنان، جامعه‌ی مدنی و خانواده‌های قربانیان در روند صلح و بعد از آن به عنوان یکی از اصول جمهوری اسلامی افغانستان رعایت خواهد شد.

حمایت جامعه‌ی بین‌المللی از تلاش‌های صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد