حمایت-سازمان-ملل-از-اقدامات-اخیر-در-روند-صلح-افغانستان

دفترمعاونت سازمان ملل در افغانستان، حمایت خویش را از اقدامات اخیر در روند صلح افغانستان اعلام نموده و این امر را عامل پیشرفت کشور خوانده است.

به گزارش افغان نیوز: دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با نشر خبرنامه یی گفته که توافق اخیر دولت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و برگشت صلح آمیز حکمتیار به افغانستان، باعث دلگرمی هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد پیشرفت در پروسه صلح گردیده است.

یوناما از تلاش های حکومت وحدت ملی افغانستان برای شامل ساختن تمام گروه ها و افرادی که علاقه مند تامین صلح عادلانه و دست کشیدن از خشونت هستند، حمایت می کند.

توافق با حزب اسلامی گلبدین بیانگر آمادگی و تلاش دولت افغانستان برای صلح با عناصر مسلح مخالف دولت می باشد و یوناما منتظر تطبیق کامل این توافق نامه و پیوستن سایر گروه های مسلح به روند صلح می باشد.

در خبرنامه آمده که پروسه صلح با اعتبار باید به مالکیت و رهبری افغان ها باقی بماند تا شهروندان کشور آینده شان را در مشارکت با هم بسازند.

ملل متحد از توافقاتی پشتیبانی می کند که باعث کاهش خشونت در افغانستان گردد و به افغان ها اجازه دهد تا در صلح با یکدیگر زندگی کنند.

پس از دهه ها جنگ در افغانستان، ملل متحد تمام اقدامات در راستای مصالحه، صلح فراگیر و پایان همیشگی جنگ را به دید مثبت می نگرد، مگر این سازمان هنوز به مسایلی چون عدالت انتقالی و اهمیت تقویت حقوق بشر توجه دارد.

حمایت سازمان ملل از اقدامات اخیر در روند صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد