حمایت-فرمانده-ناتو-از-استفاده-قویترین-بمب-در-افغانستان

"ما از سلاح مناسب برای هدف مناسب استفاده کردیم." این گفته را ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مورد استفاده از "مادر بمب‌ها" در این کشور مطرح کرد.

ژنرال نیکلسونجمعه (۲۵ حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت منطقه‌ای که به آن حمله شد مین‌گذاری شده بود و جنگجویان داعش در آنجا در تونل‌های طویل پنهان شده بودند.

او با اشاره به شماری از "جنایات داعش" در افغانستان تأکید کرد که نیروهای بین‌المللی اجازه نمی‌دهند افغانستان به پناه‌گاه امنی برای همچو گروه‌ها تبدیل شود.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرد که پرتاب بمب به ولسوالی "اچین" ننگرهار در هماهنگی با دولت افغانستان در جریان عملیاتی که اوایل ماه آوریل آغاز شده بود، صورت گرفته و آنها متعهد به ادامه عملیات مشترک با نیروهای امنیتی افغان هستند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان تأیید کرد که این عملیات هوایی در هماهنگی با دولت افغانستان انجام شده است. وزارت دفاع افغانستان هم در اطلاعیه‌ای از مرگ ۳۶ نیروی داعش خبر داده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان تایید کرده که پرتاب بمب آمریکا به ولایت ننگرهار، در هماهنگی با آنها صورت گرفته است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که در عملیاتی علیه مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را معروف به "مادر همه بمب‌ها" به کار برده است.

این حمله پنجشنبه (۱۳ آوریل) در ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت محلی انجام شد.

استفاده آمریکا از 'مادر همه بمب‌ها' علیه داعش در افغانستان

شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی دولت افغانستان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی توضیح داد که دولت این کشور در جریان این حمله بوده است.

او می‌گوید محلی که پرتاب بمب صورت گرفته، مین‌گذاری شده بود و عملیات زمینی امکان نداشت؛ به همین دلیل این حمله برای رفع تهدیدات داعش علیه نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته است.

آقای مرتضوی گفت: "تروریست‌های داعش در غارها، تونل‌ها و استحکامات زیرزمینی جا به جا شده بودند و این حمله برای از میان بردن آنها ضروری بود."

 

حمایت فرمانده ناتو از استفاده "قویترین بمب "در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد