حمایت-ناتو-از-افغانستان-ادامه-دارد

سفیر انگلیس در کابل از ادامه حضور پررنگ آمریکا، انگلیس و سایرمتحدانش در افغانستان خبر می دهد و بر ادامه ماموریت حمایت قاطع تاکید می کند

به گزارش آژانس افغان خبر: دومینیک جرمی سفیرانگلیس درکابل در رابطه با رویکرد دولت جدید آمریکا گفت: از رویکرد ترامپ در قبال افغانستان چیزی نمی دانم اما اطمینان می دهم که آمریکا بر ادامه کمک هایش در افغانستان پایدار است ودوشادوش انگلیس و جامعه جهانی حمایت قاطع خود را از افغانستان علاوه بر سال جاری بلکه برای میان مدت نیز ادامه می‌دهد.

آقای جرمی افزود: آمریکا و  متحدان دائمی انگلیس قطعا حضور پررنگ و دراز مدتی در افغانستان خواهند داشت.

سفیر انگلیس در افغانستان به تنش‌های اخیر در روابط کابل-اسلام‌آباد اشاره کرد وگفت: برقراری روابط بهتر میان پاکستان  و افغانستان یک اولویت اجتناب ناپذیر برای انگلیس می باشد.

وی خاطر نشان ساخت، روند بازگشت پناهجویان افغان به کشورشان از پاکستان باید به صورت داوطلبانه صورت گیرد.

دومینیک جرمی افزود که انگلیس توسعه اقتصادی و بهبود وضیعت امنیتی در افغانستان و پاکستان را ملزم به بهبود روابط بین دو کشور می‌داند که به همین دلیل از اولویت‌های حیاتی محسوب می‌شود.

سفیر انگلیس تاکید کرد که تمام کشورها باید برای مبارزه با تروریزم از دولت افغانستان حمایت کنند و با  گروه های تروریستی مبارزه نمایند.

این درحالی است که سفارت انگلیس در کابل اعلام کرده بود مردم افغانستان تاحدودی با توجه به عدم اجرای تعهدات حکومت وحدت ملی مایوس هستند در حالی که صلح نیازمند زمان است. لندن نیز برای ایفای نقش در مذاکرات کابل و طالبان آماده است.

حمایت ناتو از افغانستان ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد