حمایت-همه-جانبه-از-هیات-مذاکره-کنندۀ-گفتگوهای-صلح

رییس جمهور غنی می گوید که هیات مذاکره کننده از حمایت همه جانبه برای گفتگوهای صلح برخوردار بوده و سلسله نشست ها با اعضای بورد مشورتی و در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: دومین جلسه کاری هیات مذاکره کنندۀ گفتگوهای صلح تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس‌ جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در ارگ دایر گردید.

در این جلسه استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، محمد عمر داوودزی نماینده خاص رئیس‌جمهور در امور منطقوی برای اجماع صلح، داکتر فاروق وردک و عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، دیدگاه ها و نظریات شان را در رابطه به خطوط اساسی، شیوه های مذاکره و رهنمودهای رئیس جمهور که در جلسه نخست بیان کرده بود، به تفصیل ابراز داشتند.

رئیس جمهور از دیدگاه ها، پیشنهادات و نظریات منسجم اعضای هیات مذاکره کنندۀ گفتگوهای صلح تشکر کرد و گفت که هیات مذاکره کننده از حمایت همه جانبه برای گفتگوهای صلح برخوردار بوده و سلسله نشست ها با اعضای بورد مشورتی و در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که اشرف غنی در نشست ژینو اعلام کرد که حاضریم با طالبان صلح کنیم و آنان را بخشی از جامعه مردم سالار افغانستان قبول کنیم.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ساعاتی پس از پایان نشست ژینو، اعلام کرد که آقای غنی صلاحیت ندارد و ما با حکومت وحدت ملی مذاکره نمی کنیم. زیرا ما بر بیش از نصف افغانستان سلطه داریم و دولت کابل که توسط امریکا به وجود آمده است، از مردم افغانستان نمایندگی نمی تواند.

حمایت همه جانبه از هیات مذاکره کنندۀ گفتگوهای صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد