حمایت-همه-جانبۀ-امریکا-از-پروسۀ-صلح-افغانستان

خانم الیس ویلز معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در دیدار با رییس جمهور غنی، حمایت همه جانبۀ کشورش را از پروسۀ صلح افغانستان تحت رهبری و مالکیت افغان ها ابراز داشت.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور، خانم الیس ویلز معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی را در ارگ ریاست‌جمهوری به‌حضور پذیرفت.

در این دیدار هردوجانب در مورد مناسبات افغانستان و امریکا، پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغانستان و همکاری های منطقوی بحث و تبادل نظر کردند.

خانم ویلز از رهبری خردمندانۀ رئیس جمهور غنی در خصوص تامین صلح در افغانستان ابراز امتنان کرد و حمایت همه جانبۀ کشورش را از پروسۀ صلح تحت رهبری و مالکیت افغانستان ابراز داشت.

درمقابل رئیس‌جمهورغنی از کمک و همکاری های ایالات متحدۀ امریکا در عرصه های مختلف بخصوص تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، تشکر کرد.

وی افزود که استقبال مردم از آتش‌بس بی پیشینه بود و در زمینۀ برقراری صلح و ثبات در کشور، یک اجماع سرتاسری به میان آمده است.

این درحالی است که گروه طالبان اعلام کرده است که بدون بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان هیچ گونه صلح را نمی پذیرند و به حملات شان در سراسر ولایات کشور ادامه خواهند داد.

حمایت همه جانبۀ امریکا از پروسۀ صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد