حمدالله-محب-ارتش-باید-در-وضعیت-تهاجمی-نگهداشته-شود

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که اگر حکومت ارتش را برای چهار ماه آینده در وضعیت تهاجمی نگهدارد، کمر گروه طالبان می‌شکند.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، در یک گفت‌وگو با طلوع نیوز گفته است که اگر حکومت افغانستان بتواند تا چهار ماه آینده، ارتش را در وضعیت تهاجمی که اکنون قرار دارد، نگه دارد، کمر طالبان در جنگ می‌شکند.

او همچنان گفته است که از ادعاهایش در مورد زلمی خلیلزاد نماینده‌ی ویژه‌ی ایالات متحده برای صلح افغانستان دفاع می‌کند و تلاش‌های او در مذاکره با طالبان برای استقرار صلح در افغانستان ناکام است. چند ماه قبل، حمد الله محب، زلمی خلیلزاد را متهم کرده بود که در لفافه‌ی مذاکرات صلح با طالبان، در پی دست‌یابی به قدرت درافغانستان است.

آقای محب، گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و احزاب و چهره‌های سیاسی عمدتا مخالف رییس‌جمهور غنی در مسکو و روابط کشورهای همسایه با طالبان را تهدیدی برای امنیت ملی افغانستان خوانده است.

از سخنان حمدالله محب در مورد زلمی خلیلزاد که چند ماه قبل گفته بود و به تیرگی روابط میان ایالات متحده و مشاوریت شورای امنیت ملی افغانستان منجر شد و سپس تکرار آن در جدیدترین گفت‌وگوی آقای محب با طلوع نیوز، برمی‌آید که حکومت افغانستان با ایالات متحده، در خصوص مذاکرات صلح افغانستان، اختلافات عمیق و جدی دارد.

حمدالله محب: ارتش باید در وضعیت تهاجمی نگهداشته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد