حملات-انتحاری-از-سوی-گروه-طالبان-سازمان‌دهی-می‌شود

رییس اجراییه کشور تاکید داشت که حملات انتحاری و انفجاری به نام داعش یا گروه‌های دیگر ختم می‌گردد اما زمینه ساز تمام این جنایت گروه طالبان می باشد، چنانچه با درخواست مکرر دولت به پروسه صلح حاضر نشدند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور، امروز (چهارشنبه 12 ثور) در کنفرانس خبری که به مناسبت تجلیل از روز جهانی مطبوعات در وزارت اطلاعات و فرهنگ گرفته شده بود گفت: طالبان به درخواست مکرر دولت افغانستان برای ملحق شدن این گروه به پروسه صلح، جواب منفی دادند.

وی گفت: امروز تمام جنایت که در کشور رخ می‌دهند عامل آن گروه طالبان جنایتکار بوده و حضور سایر گروه‌های تروریستی را در کشور نیز زمینه سازی می کند.

رئیس اجراییه بیان داشت: گروه طالبان در سال جاری 400 تهدید را در افغانستان ایجاد کرده که از این میان 80 تهدید آن به وقوع پیوسته و جان هزاران شهروند بیگناه را گرفته است.

آقای عبدالله تاکید کرد: گروه‌های تروریستی در افغانستان در عمل بین خود متعهد و متحد اند اما ما در بین خود متحد و متعهد نیستم که همین مسئله سبب رخ دادن حمله انتحاری و انفجاری میشود. وی افزود: خبرنگاران مسئولیت سنگین تر از نیروهای امنیتی که در جبهات جنگ علیه دشمنان مردم می‌جنگند انجام می‌دهند.

این مقام حکومت گفت: "ما ملامت هستیم که حمله انتحاری مانند شش درک کابل بر خبرنگاران رخ داد و جان 30 شهروند بیگناه این کشور را گرفت که در این میان 9 خبرنگار ما نیز از بین رفتند.

آقای عبدلله به مردم و رسانه‌ها قول داد که جنایت علیه خبرنگاران با جدیت بررسی می شود و عاملان آن به پنجه قانونی سپرده خواهند شد.

محمد رسول باوری، وزیر اطلاعات و فرهنگ گفت: زمینه کار برای مطبوعات فراهم گردد و به هیچ عنوان نباید آزادی مطبوعات کشور در محدودیت قرار گیرد.

شاه حسین مرتظوی با قرائت پیام رییس جمهور غنی افزود: جنایتکاران با حمله بر خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها نشان دادند که به بشریت رحم ندارند و این بار آزادی بیان را مورد حمله قرار دادند.

رئیس جمهور در پیام خود نوشته است: حکومت تلاش میکند که امنیت رسانه‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهد و رئیس جمهور غنی از صندوق حمایت از خبرنگاران استقبال میکند.

جراد موریک، نماینده یونسکو در افغانستان حمله بر خبرنگاران را محکوم کرد و گفت: خونین ترین حمله 30 اپریل بود که در این حمله 9 خبرنگار جان های خود را ا دست دادند و 5 خبرنگار دیگر زخمی شدند.

صدیق الله توحیدی، نماینده فدراسیون ژورنالیستان گفت: باید به ضعف نهادهای امنیتی انگشت انتقاد گذاشت چرا که حکومت به قشر بی سلاح کم توجهی میکند.

حمله انتحاری روز دو شنبه( 10 ثور) در شش درک کابل رخ داد که جان بیش از 9 خبرنگار و 20 تن از افراد ملکی را گرفت.

حملات انتحاری از سوی گروه طالبان سازمان‌دهی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد