حملات-انتحاری-تنها-در-پاکستان-حرام-اعلام-شده-است

رییس شورای علمای افغانستان در یک گرد همایی گفت که علمای پاکستانی حملات انتحاری را تنها در خاک خود شان حرام اعلام کرده اند نه در سایر کشور ها.

به گزارش افغان نیوز: شورای علمای کشور امروز سه شنبه( 11 – دلو) درکابل در گردهمایی پیرامون( تقبیح حملات تروریستی اخیر درکشور) حملات انتحاری را عمل غیر انسانی و اسلامی دانسته و گفته است که سر از امروز برای مجروحین، پروسه اهدائی خون آغاز می شود.

قیامدالدین کشاف، رئیس شورای علمای کشور، حملات انتحاری را عمل غیر انسانی و نا مشروع خوانده، گفت که کشتن افراد بی گناه و ملکی در سرتاسر کشور حرام است.

آقای کشاف، اظهارات اخیر علمای پاکستانی را نادرست خوانده و می افزاید که آنان این اعمال را تنها درپاکستان حرام دانسته اند نه در سایر کشورها.

از سوی هم محمد قاسم حلیمی، عضو این شورا، جنگ را در افغانستان تحمیلی عنوان کرده، می افزاید:« کشورهای همسایه و خارجی قصد پراگندگی و تجزیه افغانستان را دارند.»

حلیمی علاوه نمود، شورای عالی صلح برای مذاکره با طالبان هیچ گونه پیش شرطی ندارد و طالبان از مذاکره با حکومت خود داری کرده و طرف اصلی خویش، آمریکایی ها را عنوان نموده اند. اما آمریکا گفته است که از روند صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت می نماید.

وی تاکید کرد که سیاست مداران و مسئولین حکومت باید با درنظر داشت منافع ملی، مسئولیت های شان را بصورت درست انجام دهند، و رسانه ها نیز باید مسلکی و حرفه ای عمل نموده و از نشر اخبار که باعث ایجاد وحشت و ترس میان مردم می شود، جلوگیری نمایند.

شورای علمای کشور تاکید داشت که علما در هر حادثه ی که تا اکنون در کشور به وقوع پیوسته است، موقف شرعی و دینی شان را اعلام کرده و مسئولیت خویش را انجام داده اند.

همچنان، این علمای دین، تمام مردم، خصوصا جوانان را برای اهداء ی خون به مجروحین حمله انتحاری اخیر درکابل، تشویق کرده، و می گویند که سر از امروز پروسه اهدائی خون به مجروحین آغاز می شود.

این درحالی است که دو روز قبل، حمله انتحاری در چهار راهی صدارت و درمقابل در وازه ورودی وزارت داخله سابق، جان بیشتر از 90 تن را گرفته و 250 تن دیگر زخمی برجا گذاشت.

حملات انتحاری تنها در پاکستان حرام اعلام شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد