حملات-راکتی-در-سیاست-ما-وجود-ندارد

صدر اعظم پاکستان در دیدار با رییس اجراییه کشور گفته است که حملات راکتی در سیاست آن‌ها وجود ندارد و در زمینه‌ی جلوگیری از آن اقدام می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: شاهدخاقان عباسی، صدراعظم پاکستان که در رأس یک هیأت عالی‌رتبه‌ی آن کشور به افغانستان آمده بود، دیروز با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس خبرنامه‌ی ریاست اجراییه، دو مقام روی «امنیت و صلح در افغانستان، مبارزه مشترک و صادقانه با تروریسم، چالش‌های مهاجرین افغانی در پاکستان، راکت‌پرانی‌ نیروهای پاکستان در امتداد خط دیورند و همکاری‌های تجارتی و اقتصادی میان کابل و اسلام‌آباد» گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای عبدالله چنین دیدارهایی را در زمینه‌ی حل مشکلات میان دو کشور و فراهم‌سازی زمینه‌ی همکاری‌های دوجانبه، مؤثر و سازنده خوانده است.

عبدالله گفت که حملات راکتی از آن‌سوی خط دیورند روابط دو کشور را بیشتر از پیش خدشه‌دار ساخته و مهم است که جانب پاکستان گام‌های لازم را برای جلوگیری از ادامه‌ی این حملات روی دست گیرد.

صدراعظم پاکستان گفته که هدف اصلی‌ سفرش به کابل، تأمین صلح و ثبات در افغانستان است و کشورش آماده است که در زمینه‌ی مذاکرات صلح به‌رهبری و مالکیت افغان‌ها، زمینه‌سازی و کمک کند.

در خبرنامه آمده که آقای عباسی در مورد حملات راکتی از آن‌سوی خط دیورند گفته چنین حملاتی در سیاست آن‌ها وجود ندارد و در زمینه‌ی جلوگیری از آن اقدام می‌کند.

او هم‌چنان گفته که کشورش به‌منظور بهبود روابط بازرگانی میان دو کشور، پس از این از تجاران افغانستان مالیه‌ی تنظیماتی نخواهد گرفت.

روابط افغانستان در چند سال اخیر با فرازوفرودهای زیادی همراه بوده است. در بیشتر از دو سال اخیر روابط دو کشور عمدتاً تیره بوده و در مواردی به درگیری میان مرزبانان دو کشور انجامیده است.

شاه‌حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری، در رابطه به نتایج سفر عباسی گفته که افغانستان از تمام گزینه‌هایی که بتواند اعتماد‌سازی و نظارت را بیشتر کند، استقبال می‌کند.

افغانستان مدعی است که پاکستان از گروه‌های تروریستی‌یی که در داخل خاک افغانستان می‌جنگند حمایت و برای آنان در پاکستان پناه‌گاه فراهم می‌کند، ادعایی که پاکستان همواره آن را رد کرده است.

حملات راکتی در سیاست ما وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد