حمله-امریکا-به-سوریه،-خشم-مسکو-را-برانگیخت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به حمله آمریکا به سوریه گفته است که این اقدام درست زمانی انجام شد که سوریه، شانسی برای آینده صلح آمیز به دست آورده بود.

به گزاش افغان نیوز: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای نوشت: آمریکا، انگلیس و فرانسه در شرایطی دمشق را هدف حمله قرار دادند که سوریه در حال بازگشت به زندگی صلح‌آمیز بود. وی با اشاره به توئیت هفته گذشته دونالد ترامپ که موشک‌های آمریکا را زیبا و هوشمند خوانده بود، گفت که مردم سوریه نخست با بهار عربی مواجه شدند، سپس داعش و اکنون موشک‌های هوشمند آمریکا.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: این حمله، به پایتخت یک کشور مستقل صورت گرفته که برای سال‌ها، در تلاش برای نجات از تهدید تروریسم بوده است.

زاخارووا با کنایه به اظهارات مقام‌های کشورهای غربی، ادعای آن‌ها برای «رهبری اخلاقی جهان» را زیر سوال برد.

وی همچنین به انتقاد از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی پرداخت و گفت: حمله آمریکا به سوریه، برمبنای اطلاعات، عکس‌ها و ویدئوهایی صورت گرفته که با منابع نامشخص در فضای مجازی منتشر شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری حمله نظامی آمریکا به عراق، افزود: کاخ سفید ۱۵ سال پیش از حربه وزیر امور خارجه و نمایش یک بطری استفاده کرد و اکنون از رسانه‌ها بهره گرفت.

اشاره زاخارووا به سخنرانی «کالین پاول» وزیر امور خارجه وقت آمریکا در ۲۰۰۳ است که در دفاع از ادعای وجود برنامه های تسلیحاتی ممنوعه در عراق (رژیم صدام حسین) یک بطری حاوی پودر سفید را در شورای امنیت سازمان ملل به نمایش گذاشته بود.

قابل ذکر است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به  آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

حمله امریکا به سوریه، خشم مسکو را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد