حمله-مشترک-طالبان،-القاعده-و-داعش-در-ولایت-بدخشان

مقام‌های محلی ولایت بدخشان برای نخستین بار اعلام کرده اند که در حمله تهاجمی مشترک طالبان، القاعده و داعش در ولسوالی ارغنج خواه این ولایت ۷ پولیس محلی کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر والی بدخشان، امروز دوشنبه (۲۳سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است:‌ «شب گذشته گروه طالبان با اشتراک گروهای القاعده و داعش با حمایت مستقیم تروریستان خارجی با کمیت بیش‌تر از۷۰ تن بالای یکی از پوسته‌های امنیتی درولسوالی ارغنج‌خواه حمله کرده اند.»

در اعلامیه دفتروالی بدخشان آمده است که در این حمله مشترک ۷ پولیس محلی کشته و دوتن دیگر آنان زخمی شده اند.

دفتر والی بدخشان تاکید کرده که این حمله از سوی نیروهای امنیتی دفع شده و به اساس گزارش‌های ابتدایی ۵ جنگجوی این گروه ها کشته و شماری آنان نیز زخمی شده اند.

هرچند پیش از این، گزارش های از همکاری و حملات مشترک گروه طالبان و القاعده در بدخشان وجود داشت اما این نخستین بار است که حمله مشترک طالبان، القاعده و داعش در بدخشان گزارش می شود.

این حمله مشترک طالبان و داعش نیز در حالی انجام شده که پیش از این زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا گفته بود که طالبان نقش موثری در شکست داعش در افغانستان داشته است.

اما سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید که دولت افغانستان در روزهای گذشته ۱۸۰ زندانی طالبان را از زندان‌های کشور آزاد کرده اما طالبان در اجرای تعهدات‌شان کوتاه‌‍ آمده و هنوز «افغان‌کشی» را متوقف نکرده اند.

حمله مشترک طالبان، القاعده و داعش در ولایت بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد