حنفی-افغانستان-و-ازبیکستان-روابط-دیرینه-دارد

معاون اداری ریاست‌الوزرا در دیدار با سفیر جدید افغانستان در ازبیکستان گفت بیشتر بر حفظ روابط میان کابل و تاشکند توجه صورت بگیرد چون این دو کشور از نگاه اسلامی و فرهنگی روابط دیرینه و مشترک دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امروز(پنج‌شنبه،۲۴حوت) با  مغفورالله شهاب، سرپرست جدید سفارت امارت اسلامی افغانستان در ازبیکستان دیدار نمود.

  بر اساس خبرنامه ارگ ا.ا، مغفورالله شهاب سرپرست سفارت امارت اسلامی در تاشکند، صحبت نمود و راجع به فعالیت‌ها و کارکردهای سفارت افغانستان در ازبکستان به معاون اداری ریاست الوزراء گزارش ارائه کرد.

وی گفت که مسولان این سفارت در خصوص تامین روابط نیک میان این دو کشور و ارائه خدمات بهتر برای  افغان‌ها تلاش می‌کنند.

معاون اداری ریاست الوزراء، از کارکردها و فعالیت‌های سفارت افغانستان در ازبیکستان استقبال کرده و گفت که این دو کشور دارای مشترکات زیادی در عرصه‌های؛ دینی،تاریخی و فرهنگی می‌باشند و لازم است مسوولان این سفارت در تحکیم هرچه بیشتر روابط میان دو کشور تلاش ورزند.

در خبرنامه آمده است، معاون اداری ریاست الوزراء از مسوولان این سفارت خواسته است تا تسهیلات لازم را برای افغان‌ها مقیم در آن کشور فراهم سازند.

این در حالی است که وزیر خارجه ازبیکستان در دیدار با ملابرادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا  گفته است که تاشکند در آینده نزدیک سفیر امارت اسلامی افغانستان را می‌پذیرد.

ملا برادر در این دیدار با اشاره به منافع مشترک افغانستان و ازبیکستان در بخش‌های مختلف گفته است که اکنون افغان‌ها از ساخت کانال قوش تپه حق خود را به دست می‌آورند و کشورهای همسایه نباید در این خصوص نگران باشند.

با این حال بختیار سعید اوف، گفته است که آماده است در بخش‌های فنی «کانال قوش‌تپه» با افغانستان هم‌کاری کند و پروژه‌های مهم را در راه آهن «افغان-ترانس» و تولید برق عملی سازد

حنفی: افغانستان و ازبیکستان روابط دیرینه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد