حنفی-امارت-اسلامی-با-سیاست-بی‌طرفانه-با-جهان-روابط-مثبت-دارد

معاون اداری ریاست‌الوزرا از جامعه جهانی خواستار تعامل مثبت با امارت اسلامی شده و می‌گوید که در پنج ماه نخست سال جاری هیچ موردی از آدم‌ربایی در شهر کابل رخ نداده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا روز گذشته (جمعه، ۲۷ اسد) در نشستی به مناسبت دومین سال پیروزی امارت اسلامی در افغانستان که از سوی دفتر روابط عمومی بزرگان اهل تشیع برگزار شده بود گفت که حکومت سرپرست یک سیاست بی‌طرفانه را در پیش گرفته و به عنوان یک کشور مستقل با تمام کشورهای منطقه و فرامنطقه روابط مثبت دارد. 

حنفی افزود که امارت اسلامی به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای منطقه و جهان استفاده نماید. 

او با اشاره با حمله‌های انتحاری و انفجاری در ۲۰ سال گذشته گفت که امارت اسلامی در هیچ یک از حمله‌های انجام شده در مرکزهای آموزشی، ورزشگاه، شفاخانه‌ها، مساجد و مکان‌های عامه دست نداشته و این عمل در فرهنگ امارت اسلامی نیست. 

معاون اداری ریاست الوزرا در این برنامه از دستآوردهای دو ساله‌ای حکومت سرپرست یادآوری کرده و گفت که هم اکنون کار پروژه‌های انکشافی در سراسر کشور جریان دارد و تنها در شهر کابل ۵.۲ میلیارد افغانی در سال جاری برای پروژه‌های انکشافی هزینه شده است. 

حنفی تاکید کرد که آغاز کار کانال قوش‌تپه، ترمیم سالنگ‌ها از دستاوردها و پروژه‌های مهم امارت اسلامی در دو سال گذسته است. 

‏محمد قاسم خالد، والی کابل در این برنامه گفت که در پنج ماه نخست سال جاری هیچ موردی از آدم‌ربایی در شهر کابل رخ نداده و این مسئله به حد اقل رسیده است.  

عبدالقدیر عالمی، یکی از عالمان دین در این برنامه از تامین امنیت در دو سال گذشته ابراز خرسندی کرده و خواستار به رسمیت شناختن مذهب جعفری از سوی امارت اسلامی شده است. 

مقام‌های حکومت سرپرست در این برنامه بر حفظ وحدت ملی میان اقوام کشور تاکید کرد و می‌گویند که هیچ فرق میان سنی و شیعه در کشور وجود ندارد و به هیچ گروه اجازه تفرقه‌افگنی در کشور را نخواهند داد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

حنفی: امارت اسلامی با سیاست بی‌طرفانه با جهان روابط مثبت دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد