حنفی-با-نماینده-ویژه-سازمان-ملل-برای-افغانستان-دیدار-کرد

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای امارت اسلامی با دیبورا لاینس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار و روی هماهنگی و شفافیت بیشتر کمک‌های بشری تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی شب گذشته(سه‌شنبه،20 ثور) با نشر اعلامیه‌ی در صفحه تویترش نوشته است که مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء روز سه شنبه با خانم دیبورا لاینس نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان و رامز الاکبروف معاون او در ارگ دیدار کرده است.

به گفته سمنگانی دو طرف دراین دیدار روی هماهنگی و شفافیت بیشتر درخصوص کمک‌های بشری، بحث و تبادل نظر نموده‌اند.

آقای سمنگانی نگاشته است که دیبورا لاینس خواستار برگزاری مجلس مشترک با گروپی از وزارت‌های مربوطه با سازمان ملل متحد و سایر ادارات کمک کننده به منظور رفع چالش‌ها، هماهنگی بیشتر و انسجام و تسهیل کمک‌های بشردوستانه شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان برتداوم تلاش‌های این سازمان در راستای ایجاد هماهنگی و تفاهم بیشتر بخاطر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، تاکید کرده است.

طبق اعلامیه منتشر شده توسط سمنگانی، مولوی عبدالسلام حنفی از برگزاری مجلس یاد شده که منجر به رسانیدن کمک‌های بشر دوستانه به گونه شفاف به نیازمندان گردد، استقبال نمود و آنرا در راستای تفاهم و هماهنگی بیشتر میان امارت اسلامی و ادارات کمک کننده، مهم خوانده است.

حنفی با اشاره به سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در نقاط مختلف افغانستان که باعث خسارات جانی و مالی شده، در این دیدار خواستار کمک‌های بیشتر به آسیب دیدگان شده است.

او گفته است؛ با توجه به اینکه امارت اسلامی کشت و قاچاق مواد مخدر را ممنوع نموده اما؛ باید در زمینه معیشت بدیل به کشاورزان افغانستان کمک صورت گیرد.

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی به تازگی اعلام کرده است که گرسنگی در سطوح بی‌سابقه‌ای در افغانستان وجود دارد.

حنفی با نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد