حنفی-برای-برقراری-نظام-اسلامی-فرمان‌های-بیشتری-صادر-خواهد-شد

محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی می‌گوید که برای استقرار «نظام اسلامی»، فرمان‌های دیگری، یکی پس از دیگری صادر خوایم کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ سرپرست امر به معروف و نهی از منکر در سفرش به ولایت پکتیا در دیدار مشترک با مقام‌های ولایتی امارت اسلامی، علمای دینی و سران قومی تأکید کرده است که فرمان‌های قبلی را هم تطبیق می‌کند.

این وزارت تاکنون درباره‌ی تفکیک جنسیتی، پوشش زنان و ریش مردان فرمان صادر کرده است . امر به معروف رعایت حجاب مطلوب امارت اسلامی را اجباری کرده و گفته‌ که مردان باید ریش بگذارند.

این درحالی است که دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه‌ی خود پیرامون حقوق بشر، درباره‌‌ی فعالیت امر به معروف امارت اسلامی نگرانی کرده و گفته است که بسیاری از دستورالعمل‌های صادرشده توسط این وزارت، حقوق بشر و آزادی‌های شهروندان افغانستان به‌ویژه زنان و دختران را محدود می‌کند.

یوناما می‌گوید که چنین دستورالعمل‌هایی ماهیت توصیه‌ای دارند، اما در برخی مواقع اعضای امارت اسلامی موضعی تند در مورد اجرای آن‌ها اتخاذ کرده‌اند، از جمله اجرای مجازات برای متخلفان دستورالعمل‌ها.

حنفی گفته است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در بقای «نظام اسلامی» دارد و با وجود فشارهای بین‌المللی، از تصمیمات خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

او گفته است: «اگر در منطقه‌ای امر به معروف نباشد، غضب خداوند بر آن مردم نازل می‌شود. ما دست‌به‌دست هم داده‌ایم تا نظام اسلامی را در این‌جا مستقر کنیم و به همین دلیل همه تصمیمات و سایر احکام را اجرا خواهیم کرد و فرمان‌های دیگر هم در راه است».

 

مولوی خالد حنفی در این دیدار از مردم خواست تا به همکاری خود با حکومت امارت اسلامی ادامه دهند. در حالی که رژیم فعلی هنوز به خواست مردم برای گشایش مکاتب دخترانه پاسخ مثبت نداده است.

حنفی: برای برقراری نظام اسلامی فرمان‌های بیشتری صادر خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد