حنفی-یوناما-از-انتشار-اعلامیه‌های-یک-جانبه-خودداری-کند

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر ا.ا اعلامیه‌ اخیر یوناما درباره‌ بازداشت زنان و دختران را «یک‌طرفه» خوانده و از این دفتر خواسته است که در آینده از «نشریات و فیصله‌های یک‌طرفه» خودداری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر این مطلب را روز گذشته (شنبه، 23 جدی) در نشستی در کابل بیان کرده است.
آقای حنفی افزوده است: « اداره به نام یوناما که یک طرفه فیصله می‌کند. ما به یوناما این را می‌گوییم که با خود یاداشت کند که در آینده از چنین فیصله‌ها و نشریات یک‌طرفه خودداری کند… آیا شما از امارت اسلامی و از وزارت امر به معروف پرسان کرده‌اید؟».
این در حالی است که روزا اوتنبایوا، رییس یوناما اواخر هفته گذشته با نشر بیانیه‌ای از بازداشت زنان و دختران توسط محتسبین امر به معروف  به خاطر حجاب ابراز نگرانی کرده بود.
در این بیانیه اوتنبایوا آمده است که این «توقیف‌ها بدنامی بزرگی را به همراه دارد که زنان را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد».
پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا بازداشت دختران و زنان به خاطر عدم رعایت حجاب را رد کرده و نگرانی یوناما را نادرست خوانده بود.
مجاهد گفته بود: «خانم‌های افغان خودشان حجاب را مراعات می‌کنند و نیاز به اعمال فشار ندارند و امر به معروف هم باکسی برخورد نکرده است».

حنفی: یوناما از انتشار اعلامیه‌های یک جانبه خودداری کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد