حنیف-با-رییس-یوناما-گفتگو-کرد

وزارت اقتصاد ا.ا می‌گوید که دین محمد حنیف، سرپرست این وزارت با رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان دیدار کرده و روی کاهش تدریجی میزان فقر، بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور گفتگو کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت اقتصاد با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این دیدار دانیل اندرس، معاون پیشین و هماهنگ‌ کننده کمک‌های بشردوستانه یوناما، ایسابیل، رییس دفتر اوچا و ایندریکا راتواته، معاون جدید یوناما و هماهنگ ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان نیز حضور داشتند.
سرپرست وزارت اقتصاد در این دیدار تقرر ایندریکا راتواته را به عنوان معاون جدید یوناما و هماهنگ ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان در افغانستان تبریک گفته و از کارکرد دانیل اندرس، معاون پیشین یوناما ابراز قدردانی کرده است.
طبق خبرنامه، آقای حنیف در این دیدار در مورد کاهش تدریجی میزان فقر، بیکاری و ایجاد اشتغال با خانم رزا اوتنبایوا گفتگو کرده و از خواسته است که در کنار تطبیق پروژه‌های مساعدت بشری برای افراد نیازمند، به تطبیق برنامه‌های کار در مقابل غذا، تشویق و حمایت از تشبثات كوچك و متوسط، حمایت از تولیدات داخلی از طریق تطبیق پروژه‌ها در بخش‌های زراعت، مالداری، باغداری و آموزش‌های فنی و حرفوی نیز توجه و فعالیت‌های یوناما را متمرکز نماید.
سرپرست وزارت اقتصاد گفته است که از این طریق فرصت‌های کاری برای مردم مهیا گردیده و سبب بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم افغانستان می‌شود.
در این دیدار خانم ایسابیل، رییس دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) به سرپرست وزارت اقتصاد اطمینان داده که مطابق طرح کاری این وزارت در سال پیش رو، توجه بیشتر به تطبیق پروژه‌های اشتغالزایی خواهد کرد.
او گفته است که اوچا تلاش می‌کند تا در بخش‌های مختلف با تطبیق پروژه‌ در بخش های مختلف برای مردم فرصت های کاری ایجاد نمایند.
این درحالی است که با اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان و زمین‌لرزه‌های هرات، نهادهای بین‌المللی از افزایش بحران بشری در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

حنیف با رییس یوناما گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد