حوزه-های-انتخاباتی-هنوز-نا-مشخص-است

محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور بیان داشته است که کمیسیون مستقل انتخابات بر اساس قانون انتخابات را در سال آینده برگزار می کند، اما هنوز مسئله حوزه های انتخاباتی مشخص نگردیده است.

به گزارش افغان نیوز: خانم کاردل پرنیل معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان، با استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار و در موضوعات مورد نظر گفتگو کردند.

در این دیدار در باره میکانیزم نظارت بر شفافیت هزینه های مالی کمیسیون انتخابات، چگونگی حوزه های انتخاباتى و مراكز رأی دهى، تمویل بودجه انتخابات، روند دیجیتال سازی لیست رأی دهندگان و ایجاد شفافیت در فرایند پروسه انتخابات بحث وگفتگو صورت گرفت.

معاون رئیس جمهور، سرعت در فرایند پروسه انتخابات و ایجاد میکانیزم برای نظارت بر چگونگی مصرف هزینه های انتخابات را از جمله مسایل عمده و اساسی مطرح کرد و گفت که از جانب حکومت افغانستان به کمیسیون مستقل انتخابات صلاحیت کامل داده شده است تا فعالیت های شان را مطابق قانون، طبق تقویم اعلام شده انتخابات سال آینده، به پیش ببرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به چگونگی حوزه های انتخاباتى نیز گفت که در این زمینه مشوره های تخنیکی در جریان است و به زودی تصمیم اتخاذ خواهد شد که با توجه به شرایط موجود، برای انتخابات سال آینده، زمینه دقت و سهولت بیشتر را فراهم نماید.

استاد دانش همچنین گفت که پروسه تذکره الکترونیک همگام با فعالیت های کمیسیون انتخابات به پیش می رود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. وی تأکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات با هماهنگی جامعه بین المللی و جامعه مدنی در افغانستان، فعالیت های خود را با سرعت بیشتر به پیش ببرد و از جانب حکومت برای تأمین بودجه مالی انتخابات اراده جدی وجود دارد.

معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان، نیز بر شفافیت در فرایند پروسه انتخابات تأکید ورزید و افزود که هرگونه تصمیم در مورد چگونگی حوزه های انتخاباتى و دیگر مسایل اجرایی پروسه انتخابات، باید به گونه ای باشد که عملا باعث دقت و سهولت در تکمیل پروسه انتخابات گردد.

وی وعده سپرد که سازمان ملل متحد تلاش خواهد کرد که با هماهنگی جامعه جهانی، زمینه همکاری بیشتر را در امور انتخاباتی افغانستان فراهم نماید.

حوزه های انتخاباتی هنوز نا مشخص است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد