حکمتیار-با-حکومت-موازی-مخالفت-و-نتایج-انتخابات-را-نپذیرفت

رهبر حزب اسلامی در واکنش به اعلام نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گوید که نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را نمی پذیرد؛ اما از هیچ دولت موازی پشتیبانی نکرده و باید دولت فراگیر تشکیل شود.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و رهبر حزب اسلامی شام دیروز (چهارشنبه، ۳۰دلو) طی یک نشست خبری در کابل عضای کمیسیون‌های انتخاباتی مرتکب تخطی‌هایی شده‌اند. او برهمین منبا، خواستار محاکمۀ این کمیشنران شد.

آقای حکمتیار، گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری باید مجددأ زیر نظر یک حکومت بی‌طرف و یک کمیسیون مستقل برگزار شود.

او گفت که در این راستا با سیاسیون، احزاب سیاسی و شماری از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری در حال رأیزنی است.

حکمتیار اما گفت که طرفدار ایجاد حکومت موازی نیست: «حکمتیار: طرف‌دار اعلام حکومت موازی نیستیم، اما برای ایجاد حکومت متشکل از همه به‌شمول طالبان استقبال می‌کنیم؛ زیرا حکومت کنونی هم در برابر صلح و هم در برابر برگزاری انتخابات شفاف مانع است.»

کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته با نشر نتیجه نهایی انتخابات، محمداشرف غنی را برنده اعلام کرد. آقای غنی در این انتخابات، طبق اعلام کمیسیون مستقل انتخابات ۵۰٫۶۴ درصد و عبدالله  ۳۹٫۵۲ درصد آرا را به دست آورده است.

اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و گفت که حکومت «همه‌شمول» ایجاد می‌کند – حکومتی که امروز جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی گفت که مردم ولایات شمال آمادۀ معرفی والی‌ها برای ولایت‌های شان باشند.

حکمتیار با حکومت موازی مخالفت و نتایج انتخابات را نپذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد