حکمتیار-بر-خواست-گروه-طالبان-مُهر-تأیید-گذاشت

رهبر حزب اسلامی حضور نیروهای خارجی را که موضع اساسی گروه طالبان می باشد، از عوامل دوام جنگ خواند و گفت که خروج این نیروها به صلح در افغانستان و منطقه منتج خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی؛ روز گذشته، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که حلقات داخلی و خارجی اراده‌ی مردم افغانستان را که همه خواستار صلح هستند، تهدید کرده و بر دوام جنگ و وضعیت کنونی تأکید دارند.

آقای حکمتیار بدون نام‌بردن از کدام فرد یا گروه مشخص، افزود که این «حلقات» صلح مشروط می‌خواهند، صلحی که به گفته‌ی او، «ناکامی حکومت» و «دست‌آوردهای خونین» حکومت در ۱۹ سال گذشته را تضمین کند.

وی حضور نیروهای خارجی و «وابستگی» حکومت به کشورهای خارجی را از عوامل دوام جنگ خواند و گفت که خروج این نیروها به صلح در افغانستان و منطقه منتج خواهد شد.

رهبر حزب اسلامی تأکید کرد که بحران افغانستان هیچ راه حلی جز این که نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند، ندارد.

حکمتیار در عین حال گفت که هیچ فردی نمی‌تواند روند صلح افغانستان را انحصار کرده و این روند را به تنهایی به پیش ببرد. به گفته‌ی او، هیأت گفت‌وگوکننده‌ی صلح افغانستان با طالبان باید همه‌شمول و قابل قبول برای تمامی طرف‌ها باشد.

خروج نیروهای خارجی یکی از شرط‌های اصلی طالبان برای دست کشیدن از جنگ است.

در همین حال، اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا و رییس‌جمهور اشرف غنی از طریق تماس تلفنی توافق کرده‌اند که به تلاش‌ها برای پایان‌دادن به جنگ افغانستان از راه مذاکره سرعت ببخشند.

این  درحالی است که ملا عبدالغنی برادر، مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر در رأس یک هیئت ۱۸ نفری صبح دیروز جمعه ۴ اسد ۱۳۹۸ وارد اندونیزیا شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در حساب تویترش نوشته است که این هیئت با مقام‌های اندونیزیا در بارۀ صلح و همکاری های آینده، بحث و گفتگو خواهد کرد.

حکمتیار بر خواست گروه طالبان مُهر تأیید گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد