حکمتیار-در-پی-تجزیه-افغانستان-است

عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان می گوید که حضور گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، برای صلح و ثبات کشور کارساز نبوده، بلکه در پی دامن زدن مسایل قومی و تجزیه کشور می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و یکی از اعضای مجلس، امروز پنجشنبه( 9 – حمل) درکابل، طی نشست خبری گفت:« آمدن حکمتیار نه تنها برای صلح کمک نیست، بلکه با حضور وی، مشکلات و بحران ها درکشور افزایش یافته است

آقای پدرام دولت افغانستان، آمریکا و حزب اسلامی را هم افق یکدیگر خوانده، اظهار داشت، دولت از یک طرف جزایر قدرت را درکشور ازبین می برد، از طرف دیگر خود، زمینه این جزایر را، برای مخالفین و گروه های هم افق شان فراهم می سازد.

پدرام همواره حضور و طرح های پیشنهادی حکمتیار را نقد کرده، و می گوید که اگر دولت از این پیشنهادهای بی بنیاد و بی اساس حمایت نماید، حزب کنگره ملی افغانستان، طرح فدرالی شدن افغانستان را پیشنهاد خواهد کرد.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان تاکید دارد که اگر بحران کنونی در کشور کنترول نشود، کنگره ملی به مبارزه شان ادامه داده و موضع خود را اعلام خواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت، در این اواخیر ائتلاف های که در سراسر کشور تحت نام های مختلف تشکیل می شوند، مبنی بر قانون اساسی و با درنظر داشت منافع ملی نیست بلکه به اساس منافع شخصی بوده و تحلیل واضح از بحران ها ندارند.

پدرام همچنان ضمن سخنان شان اظهار میدارد که مشکلات مزار با حکومت تقابل نداشت، بلکه خواسته های شخصی، جدال برسری امتیاز بوده است، و هیچ وقت جریان رویکرد اشرف غنی را نفی نمی تواند.

وی تصریح نمود، غنی و هم قطاران شان در پی ایجاد قدرت مرکزی و انحصار هستند نه در تلاش اقتدار. او گفت، ما دولت قدرتمند می خواهیم نه قدرت مرکزی.

رهبر کنگره ملی تاکید دارد که سیستم اقتصادی، روابط بین‌الملل و سیاسی حکومت وحدت ملی را قبول نداریم و ساختار نظام باید تغیر نماید.

این درحالی است که چندی قبل، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در صحبت های شان گفته بود، برای فراخوان طالبان در پروسه صلح، دولت باید شماری از مناطق امن را به این گروه واگذار نماید؛ اما  شمارزیادی از رهبران احزاب سیاسی و شهروندان این طرح را خلاف منافع ملی و خواست های مردم دانسته، اظهار می دارند که عوامل این کار عواقب ناگواری درپی داشته و سبب تجزیه افغانستان خواهد خواهد شد.

حکمتیار در پی تجزیه افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد