حکمتیار-دور-اول-انتخابات-برنده-ندارد،-باید-دوباره-برگزار-شود

رهبر حزب اسلامی با اشاره به تقلبات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان گفت که پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، باید یک حکومت موقت تشکیل شود.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز دو شنبه(20، عقرب) طی یک نشست خبری در کابل گفت که در بدل 25 هزار دستگاه بایومتریک، 27 میلیون دالر از سوی تقلب‌کاران به شرکت درمالوگ رشوه پرداخت شده است.

وی افزود، در حالی‌که بها و تمام مصارف ابزارهای جانبی این دستگاه‌ها از 10 میلیون دالر بیشتر ارزش ندارند.

آقای حکمتیار می‌گوید، شرکت‌های دیگر داوطلبانه حاضر شده بودند تا در بدل 10 میلیون دالر خدمات انتخاباتی را ارایه کنند، اما این وظیفه به آنان سپرده نشد.

حکمتیار تأکید می‌کند که با جداسازی 1.2 میلیون آرا از مجموع آرای پاک، 44 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری تقلبی‌ست و این تقلب از سوی تیمی صورت گرفته که مخالف استفادۀ دستگاه‌های بایومتریک در انتخابات بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، بازشماری 300 هزار رأی که در زمان خارج از رأی‌دهی به صندوق‌ها ریخته شده‌اند به جز از دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز برای دیگر دسته‌های انتخاباتی قابل پذیرش نیست.

حکمتیار می‌گوید، دادستانی کل و دادگاه عالی صلاحیت بررسی جرایم انتخاباتی را ندارند و باید برای این کار یک هیأت قضایی با مشورۀ تمام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گماشته شود.

گلبدین حکمتیار می‌افزاید که انتخابات ششم میزان برنده ندارد و به دور دوم خواهد رفت و پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، باید یک حکومت موقت تشکیل شود.

او می‌گوید، با آن که کمیسیون مستقل انتخابات وعده کرده بود که در جریان دو روز نتایج شمارش آرا را اعلام خواهد کرد، اما با گذشت 40 روز موفق نشده است.

این درحالی است که قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 27 میزان و نتایج نهایی آن به تاریخ شانزدهم عقرب اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات به علت برخی مشکلات فنی آن را به تأخیر انداخت.

حکمتیار: دور اول انتخابات برنده ندارد، باید دوباره برگزار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد