حکمتیار-رهبران-حکومت-باید-کنار-بروند

رهبر حزب اسلامی خواستار استعفای رهبران حکومت شده و هشدار داد؛ تظاهرات را تا زمانی ادامه می‌دهیم که به خواست‌های ما رسیدگی شود.

به گزارش افغان نیوز: گلب‌الدین حکمیتار، رهبر حزب اسلامی که روز جمعه (13 حمل)، در جریان تظاهرات هوادارانش در کابل صحبت می‌کرد، گفت که «ارگ‌نشینان» باید کنار بروند و حکومت فعلی جایش را به حکومت انتقالی بدهد.

رهبر حزب اسلامی که از میان یک محفظه‌ی زرهی صحبت می‌کرد، تأکید کرد که حکومت به توافق‌نامه‌ی که با این حزب امضا کرده، پابند نبوده است.

در قطع‌نامه این حزب آمده است که ارگ‌نشینان نه‌تنها مانع تأمین صلح در افغانستان هستند که برخی حلقات از این نظام، در عقب بسیاری از ناامنی‌ها نیز قرار دارد.

حکمتیار گفت: دامنه‌ی تظاهرات شان به سایر ولایت‌ها، جایی که دولت آن ساحات را در اختیار ندارد، نیز کشانیده خواهد شد.

هواداران حزب اسلامی دیروز جمعه (۱۳ حمل) در پیوند به آنچه عملی نشدن توافق‌نامه‌ میان این حزب و دولت می‌گویند، برای دومین در جریان دست‌کم یک ماه گذشته دست به راهپیمایی زدند.

این حزب حدود پنج سال پیش، توافق‌نامه‌ای را با حکومت افغانستان امضا کرد؛ اما بارها مدعی شده که دولت به این توافق‌نامه پابند نبوده؛ زیرا به گفته‌ی حکمتیار، هنوز هم بیش از ۳۰ هزار زندانی این حزب، در زندان‌های افغانستان به‌سر می‌برند و صدها نفر دیگر نیز پس از امضای توافق‌نامه میان حزب اسلامی و حکومت بازداشت شده‌اند.

حکمتیار: رهبران حکومت باید کنار بروند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد