حکمتیار-عملکرد-پارلمان-کنونی-را-شرم-آور-خواند

گلبدین حکمتیار در حضور هزاران تن از حامیان خود در شهر جلال آباد گفت که پارلمان کنونی به مرکز خرید و فروش مبدل شده و ملت از کارکردهای آن احساس شرم می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی که در حضور هزاران تن از حامیان خود در شهر جلال آباد ولایت ننگرهار صحبت می‌کرد، از چگونگی برگزاری انتخابات گذشته انتقاد کرد و از حکومت خواست که انتخابات آینده را با شفافیت برگزار کند و اجازه ندهد که نامزدان برای خود صندوق رأی پر کنند.

وی از پارلمان کنونی به شدت انتقاد کرد و آن را مرکز خرید و فروش خواند. رهبر حزب اسلامی همچنان از مردم خواست که در انتخابات به کسی رأی دهند که وفادار، صادق و صاحب ابتکار بهتر باشد.

گلبدین حکمتیار از حکومت وحدت ملی نیر انتقاد کرد و آن را بر اساس رأی مردم نه، بلکه حکومتی خواند که به امر جان کری، وزیر خارجه سابق امریکا شکل گرفته است.

از سوی دیگر، رهبر حزب اسلامی از تلاش محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور در مورد توافق صلح با حزب اسلامی تشکر کرد و  همچنان از پیشنهاد صلح اخیر رئیس‌جمهور به طالبان، استقبال و از آن اعلام حمایت کرد.

وی در مورد طرح صلح با طالبان گفت: "تعجب می‌کنم اگر یک انسان خردمند، با یک چنین طرح معقول، مخالفت کند".

او افزود: «طرح نوشته‌شدۀ صلح من، هم برای رییس‌جمهور وهم برای طالبان (ملا هبت‌الله) داده شده ‌است و از طالبان خواسته‌ایم بیایند و به روند صلح بپیوندند".

حکمتیار می‌گوید که جنگ در افغانستان به‌سود هیج‌کسی نیست و تنها مردمان کشور قربانی این جنگ‌ها خواهند شد.

این در حالی است که طالبان و هم‌چنین برخی گروه‌های سیاسی و حکومت، طرح صلح گلبدین حکمتیار را نپذیرفته‌اند.

حکمتیار عملکرد پارلمان کنونی را شرم آور خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد