حکمتیار-مهره-پاکستان-در-حکومت-آینده-افغانستان-است

معاون رهبر گروه انشعابی طالبان ابراز داشته که پیوستن حکمتیار به روند صلح افغانستان طرح پاکستان است تا در حکومت آینده، مهره سیاسی در داخل نظام داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: ملا عبدالمنان نیازی، معاون سرکرده گروه طالبان انشعابی با نشر ویدیویی مخالفت خویش را با روند صلحی که بر اساس آن حزب اسلامی جنگ را کنار گذاشته اعلام کرد.

وی اظهار داشت حکمتیار بر اساس برنامه پاکستان که در شهر پیشاور طرح ریزی شده بود، به منظور پیشبرد اهداف دولت اسلام‌آباد به روند صلح در افغانستان پیوسته است.

سخنگوی گروه طالبان انشعابی، پیوستن حزب اسلامی و رهبر این گروه را به روند صلح افغانستان، توطئه‌ای از جانب پاکستان دانست.

نیازی اظهار داشت با پیوستن رهبر حزب اسلامی به روند غیر واقعی صلح مخالف است و اعتماد ندارد زیرا افغان‌ها بارها از پیشاور و پاکستان ضربه خورده است و حکمتیار درباره اهداف و برنامه خود اطلاع رسانی کند.

وی حضور طولانی مدت اعضای حزب اسلامی در پاکستان را سوال برانگیز خواند و روند صلح حکمتیار در کابل را به ابتکار پاکستانی‌ها اعلام کرد.

همچنان گروه انشعابی طالبان گفته که ما پس از بیرون شدن تمام قوای خارجی از افغانستان صلح خواهیم کرد و تحت نظر پاکستانی ها هم جهاد نمیکنیم.

گروه انشعابی طالبان پس از مرگ ملا محمد عمر تحت فرمانده ملا رسول تشکیل شد و تاکنون این گروه در مخالفت با گروه طالبان اصلی که رهبر شان ملا هیبت الله است قرار دارد.

حکمتیار مهره پاکستان در حکومت آینده افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد