حکمتیار-پیش-از-اجرایی-شدن-توافقنامه-صلح؛-به-کابل-نمی-آید

قرار است تا ۲۰ ماه حوت گلبدین حکمتیار وارد کابل شود، اما به تازگی حزب اسلامی گفته؛ اگر دولت حسن نیت خویش را در مورد اجرا نمودن تمام مواد توافقنامه صلح نشان ندهد، رهبر این حزب به کابل نخواهد آمد.

به گزارش افغان نیوز: «حمید عزیز» یکی از سخنگویان این حزب به رادیو آزادی گفت: حکومت بجز از حذف نام حکمتیار از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل، در دیگر موارد مفاد توافقنامه صلح اقدام عملی نکرده‌ است.

وی افزود: از وعده‌های حکومت اینطور برداشت می‌شد که این تعهدها بزودی عملی می‌شوند و پس از آن حکمتیار به کابل خواهد آمد اما از آن زمان تاکنون هیچ یک از وعده‌ها عملی نشده است.

سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار اظهار داشت: آن‌ها معتقد به اجرای عملی صد در صد تمام مفاد توافقنامه صلح نیستند اما حکومت افغانستان باید یک سلسله کار‌های ابتدایی را برای اجرای سایر مفاد توافقنامه آغاز نموده و تا آمدن گلبدین حکمتیار به کابل آن را تا حدی به پیش ببرد.

توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار حدود پنج ماه قبل به امضا رسید و چندی قبل نام گلبدین حکمتیار رهبر این حزب از فهرست تحریم‌های سازمان ملل‌متحد که یک بخش مهم توافق‌نامه صلح را تشکیل می‌داد، حذف شد.

حکمتیار پیش از اجرایی شدن توافقنامه صلح؛ به کابل نمی آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد