حکومت-آمار-دقیق-تلفات-را-پنهان-می-کند

کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان می گوید که حکومت قانون دسترسی به اطلاعات را نقض نموده و آمار دقیق از تلفات گروه های تروریستی و نیروهای امنیتی به خبرنگاران نمی دهد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق‌الله توحیدی، مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان امروز چهارشنبه( 12 – دلو) درکابل در نشست خبری گفت که عدم دسترسی اطلاعات به خبرنگاران و ارائه آمار نادرست از سوی حکومت، باعث شده است که شایعه ها و پروپاگند ها در شبکه های رسانه ی و اجتماعی به نشر برسد.

آقای صدیقی افزود، همیشه آمار و ارقام که حکومت از تلفات گروهای تروریستی و نیروهای امنیتی اعلام می نماید، در نزد خبرنگاران با شک و تردید مواجه است.

وی تاکید می ورزد، دولت باید هر چه زودتر زمینه دسترسی به معلومات و اطلاعات را فراهم نموده  و از خبرنگاران حمایت نماید.

وی همچنان وضعیت در ولایت های کشور را نگران کننده خوانده و می گوید، مسئولان محلی نیز در اطلاع رسانی دقیق به خبرنگاران بی کفایت اند.

وی تصریح نمود، شمار زیادی از مسئولین در ولایات برای جواب دادن به سوالات خبرنگاران حاضر نشده و اگر شوند، قبلا سوالات را از خبرنگاران می خواهند و بعد از مصاحبه نیز تصاویر و یا ویدیوی شان را از نزد خبرنگاران به زور و یا تهدید می گیرند.

به گفته آقای صدیقی، عدم دسترسی به اطلاعات، همیشه یک معضل بزرگ و عمده فرا راه خبرنگاران بوده است که ادامه این وضعیت هم خبرنگاران را به مشکل مواجه خواهند کرد و هم حکومت را.

همچنان مسئول کمتیه مصئونیت خبرنگاران از کارمندان و مالکان رسانه ها خواست که در اجرای وظیفه شان مسلکی و حرفه ی عمل نمایند.

او گفت، زمان که از طرف دولت ماتم ملی اعلام می شود، برخی از رسانه ها بدون درنظر داشت عرف و ارزش های ملی و انسانی، در همان روز با پخش و نشر آهنگ های شاد برنامه های شان را اجرا می نمایند.

کمیته مصئونیت خبرنگاران تاکید می ورزد، هیچ خبری ارزش حیات خبرنگار را ندارد، و خبرنگاران از سوی شبکه رسانه یی شان هیچ تضمین مصئونیت جانی ندارند.

او می گوید، کمیته مصئونیت خبرنگاران  روی یک مسوده کار می نماید که چگونگی پوشش حملات تروریستی و امنیتی را روشن خواهد کرد.

این درحالی است که با وقوع چندین حملات انتحاری و تروریستی اخیر درکابل، حکومت از تلفات افراد ملکی، نظامی و گروهای درگیر، آمار و ارقام درست به رسانه ها نداده و باعث نشر شایعه ها و پروپاگند ها شده است.

حکومت آمار دقیق تلفات را پنهان می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد