حکومت-افغانستان-روابط-تهران-با-طالبان-را-زیر-نظر-دارد

سفیر ایران در کابل می گوید که امارت اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ اما روابط ما با طالبان زیر نظارت دولت افغانستان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان طی یک گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون آریانا نیوز ادعاهای مربوط به دخالت ایران در امور افغانستان و حمایت از طالبان از سوی کشورش را شدیدا رد کرده و گفته است که هیچ سندی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

وی در حالی که ایران را کشوری ضربه خورده از طالبان می‌خواند، می‌گوید که ایران با طالبان رابطه دارد اما با نظارت دولت افغانستان.

امینیان می‌گوید: " ما ۹۴۰ کیلومتر مرز با افغانستان داریم که بخش هایی از این مرز توسط طالبان اشغال شده است. بنابراین، ما مجبور به بعضی تماس‌های امنیتی با آنها هستیم که در مرز ما قرار دارند؛ اما در بسیاری از جاها پاسگاه‌های دولت افغانستان وجود ندارد."

سفیر ایران در افغانستان تاکید دارد که کشورش از روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند اما شرط گذاشته که در نشست صلحی اشتراک خواهد کرد که نماینده مردم و دولت افغانستان نیز حاضر باشند زیرا به استقلال این کشور احترام می‌گذارد.

آقای امینیان می‌گوید: "رابطه‌مان با دولت افغانستان کاملا مشخص است؛ زیرا امارت اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسیم و جمهوری اسلامی افغانستان را به رسمیت می‌شناسیم." امارت اسلامی عنوانی است که گروه طالبان هنگام حکومت بر افغانستان برای خود انتخاب کرده بود.

این درحالی است که برخی رسانه‌های ایران با انتشار بیانیه‌ای منتسب به گروه طالبان، مدعی شدند که این گروه مسلح افغانستانی عملیات کشتن فرمانده سپاه قدس را « یک ماجراجویی بزرگ» آمریکایی‌ها توصیف کرده و درباره پیامدهای آن هشدار دادند.

حکومت افغانستان روابط تهران با طالبان را زیر نظر دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد