حکومت-با-تمام-امکانات-علیه-طالبان-می‌ایستد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که حکومت برای تقویت نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی از تمامی امکانات استفاده خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری پس از تصرف شهرهای بزرگ افغانستان از سوی طالبان، در برگه تویترش نوشته است که در نشست شورای امنیت ملی به ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان تصمیم اتخاذ شد که در برابر طالبان استوار خواهیم ایستاد.

وی نگاشته است: «تحت هیچ شرایطی، زیر هیچ عنوانی در برابر هیچ امتیازی، بخاطر هیچ مصلحتی سلطه طالب را بالای مردم افغانستان نمی‌پذیرم و به هیچ معامله‌ای که طالب شرایط آنرا تحمیل کند، تن نمی‌دهم. به هیچ معامله‌ای که اسمش صلح و ماهیت‌اش تسلیمی باشد، تن نمی‌دهم.»

از سوی هم، مارشال عبدالرشید دوستم و عطامحمد نور طی نشستی در شهر مزار شریف تعهد کردند که مردم را تنها نمی‌گذارند و به قیمت خون شان در برابر طالبان می‌جنگند.

در همین حال، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان، روز جمعه(۲۲، اسد) به خبرنگاران، گفت که جنگجویان گروه طالبان به این زودی نمی‌توانند شهر کابل را تصرف کنند.

این در حالی است که هم‌زمان با افزایش حملات طالبان بر کلان‌ شهرهای افغانستان، شماری از کشورهای خارجی احتمال داده اند که سفارت‌های شان در کابل را به دلیل تهدیدها بسته کنند.

گفتنی است که طالبان در کم‌تر از دو هفته‌ی اخیر، بیش‌تر از ۱۶ ولایت کشور را سقوط و در چند کیلومتری کابل رسیده اند.

حکومت با تمام امکانات علیه طالبان می‌ایستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد