حکومت-باید-از-بمباردهای-هوایی-امریکا-جلوگیری-کند

اعضای پیشین گروه طالبان ضمن تاکید بر ایجاد حکومت موقت و همه شمول می‌گویند که دولت باید از بمباردهای هوایی امریکا جلوگیری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ سید محمد اکبر آغا، عضو رهبر مجمع مردمی صلح و عضو پیشین گروه طالبان، امروز( پنج‌شنبه، ۲۱ اسد) در نشست خبری گفت که اعتماد میان طرف‌های درگیر جنگ ازبین رفته و اکنون باید یک طرف سومی جهت اعتماد‌سازی میان طالبان و حکومت ایجاد شود.

سید اکبر آغا از قربانی و آواره شدن افراد ملکی انتقاد کرده و از گروه طالبان خواست که در جنگ به افراد ملکی، کودکان و زنان زیان نرساند. 

وی از حکومت نیز خواست که از بمباردهای امریکایی‌ها جلوگیری کند؛ زیرا آنان مکان‌های عمومی و ملکیت‌های شخصی مردم را بمبارد می‌کنند. 

در همین حال، مولوی قلم‌الدین قلم، رهبر حزب حرکت انقلابی اسلامی افغانستان و عضو پیشین گروه طالبان نیز در این نشست از طالبان خواست که مانع جنگ سوم در کشور شوند و به‌حال ملت رحم کنند.

او گفت که طالبان باید به یک دولت ملی اسلامی که در آن تمام مردم، نیروهای سیاسی و گروهای قومی شامل باشند، تن دهند؛ زیرا حکومت تک گروهی دیگر قابل قبول نیست. 

قلم‌الدین همچنان تصریح کرد که حکومت باید به گونه جدی جلو حملات هوایی امریکا را بیگرد؛ زیرا این روزها مناطق و مکان‌های عمومی مثل دانشگاه، مسجد، شفاخانه‌ها و مکتب‌ها مورد حمله هوایی قرار می‌گیرند.

عبدالستار مراد، عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان در این نشست گفت: طالبان و حکومت برای عبور از وضعیت کنونی به حکومت موقت که در آن تمام جناح سیاسی شامل باشند، تن دهند. 

آقای مراد افزود که دو طرف باید به آتش‌بس دایمی و فوری تن دهند و به خون ریزی و خشونت‌ها پایان دهند تا از تخریب منابع ملی و زیر بناهای کشور حفاظت شود.

این عضو جمعیت اسلامی تصریح کرد؛ اگر طالبان به فکر این باشند که با گرفتن ولایت‌های کشور به قدرت می‌رسند‌، این فکر اشتباه است و تنها دست بیگانگان را در افغانستان درازتر می‌کنند. 

او گفت که جز مذاکره و گفتگو برای تامین صلح هیچ راه دیگر وجود ندارد و با افزایش خشونت‌ها و جنگ به صلح نمی‌رسیم. 

این درحالی است که همزمان با آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان حملات شان را افزایش داده و تاکنون ده‌ها ولسوالی و ۱۱ ولایت کشور را تصرف کرده‌اند.

در همین حال، عمران خان، نخست وزیر پاکستان به نقل از رهبران طالبان گفته است که تا وقتی محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان باشد، آن گروه حاضر به مذاکره نخواهد شد.

حکومت باید از بمباردهای هوایی امریکا جلوگیری کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد