حکومت-بر-اساس-حذف-افراد-دوام-نمی‌یابد-

مسعود ترشت وال، سخنگوی شورای حراست و ثبات میگوید حکومت بر اساس حذف فزیکی افراد پیش نخواهد رفت و این روند باعث گسست حکومت خواهد شد.

به گزارش افغان خبر، آقای ترشت وال امروز پنج شنبه (2جدی) در نشست" نهضت اصلاحی علامه فیضانی" خطاب به حکومت وحدت ملی گفت حکومت باید دارای اقتدار باشد و تصمیم گیرنده‌گان باید از مشاورین داخلی استفاده کنند.

نماینده شورای حراست و ثبات میگوید حکومت‌های که تصمیم گیرنده اش سفارت خانه‌ها باشد اقتدار ندارد و به آن حکومت اعتماد نمیشود.

مسعود ترشت وال میگوید که در دین اسلام به کسی اهانت نمیکند، زنان را به آتش را نمیکشد، مردم را به بند نمی کشاند بلکه دین اسلام آمده است این بندها را باز کند و مردم را به سوی خوشبختی سوق دهد.

ترشت وال میگوید علامه فیضانی یکی از افراد نادر بود که دین اسلام را به صورت واضح به مردم تبلیغ میکرد و یک دعوت کننده خوب و اصلاح کننده توانا بود.

آقای ترشت وال میگوید باشنده کشور خواهان صلح می‌باشد اما نه به قیمت از دست دادن دست آوردهای چندین ساله و نه به قیمت تصمیم گیران سفارت خانه‌ها.

آقای ترشت وال گفت کسانی‌که از اسلام سو استفاده میکند به زودترین فرصت رسوا میشود

در همین زمینه معتصم بالله مذهبی رئیس نهضت اصلاحی علامه فیضانی میگوید زمانی صلح به جامعه افغانستان حاکمیت بخشیده میشود که تمام اقشار جامعه دست در دست هم بدهد و نفاق را کنار بزنند.

آقای مذهبی بر روند صلح که حکومت داران افغانستان به پیش میبرند باورمند نیست و حکومت داران وحدت ملی را بر این روند ضعیف میگوید.

وی میگوید که حکومت وحدت ملی بیشتر به منافع شخصی و قومی نگاه میکند تا منافع ملی.

آقای مذهبی میگوید که علامه در طول زندگی اش به خاطر صلح و برابری همه‌گانی مبارزه کرد تا مردم افغانستان را در رفاه ببند.

این در حالی است که علامه فیضانی در بیانیه خود می نویسد" ایجاد صلح و زیست باهمی در پرتو خود شناسی و خدا شناسی را به منظور عدالت گستر، نوع پروری، حفظ استقلال و کرامت بشری" را هدف خویش میدانست.

حکومت بر اساس حذف افراد دوام نمی‌یابد.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد