حکومت-برای-رهایی-زندانیان-گروه-طالبان-بهانه-جویی-می‌کند

عضو پیشین مجلس نمایندگان می‌گوید که حکومت مردم و ملت را در پروسه صلح فریب می‌دهد و بر سر رهایی زندانیان گروه طالبان از بند بهانه جوی می‌کند.

عبدالستار خواصی، عضو پیشین مجلس نمایندگان امروز( پنج‌شنبه، 2 اسد) در مراسم چهلمین روز در گذشت سید نعقیب الله هاشمی، عضو شورای ولایتی کابل از افزایش خشونت‌ها پس از امضا توافقنامه صلح امریکا و طالبان انتقاد کرده و گفت که ناتو و امریکا هماننده شوری سابق در افغانستان شکست خورده است.

آقای خواصی افزود که قرار بود پس از ده روز  از امضا توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، گفتگوهای بین‌الافغانی آغاز شود؛ اما با گذشت چهار ماه از این توافقنامه« به خاطر لجاجت چهار نفر در ارگ پروسه و گفتگوهای صلح به تاخیر افتاده است».

او تاکید کرد که حکومت باید در مورد 600 زندانی طالب که می‌گوید به خاطر جرایم جنگی و حق العبدی آزاد نمی‌شود به مردم افغانستان وضاحت دهد و در غیر آن بهانه جوی نکند و هرچه زودتر زندانی گروه طالبان را آزاد و روند پروسه صلح و گفتگوهای بین‌الافغانی را سرعت بخشد.

به گفته او خشونت‌های که پس از امضا توافقنامه صلح امریکا و طالبان افزایش یافته، روزانه دست کم 100 نفر از هر دو طرف کشته می‌شوند که همه‌ای آنان افغان هستند.

سید احسان الله هاشمی، مشاور شورای ولایتی کابل نیز گفت که حکومت باید روی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تلاش نماید و ضایع شدن وقت در پروسه صلح کار نادرست است و هرچه سریع‌تر باید صلح در افغانستان تامین و مردم از مزیدهای آن مستفید شود.

آقای هاشمی افزود؛ جنگ از هرد دو طرف هم از حکومت و هم از طالبان قربانی می‌گیرد، و باید هر چه زودتر آتش‌بس سراسری تامین شود تا زمینه صلح دایمی در افغانستان فراهم شود.

این در حالی است که حکومت 4 هزار 400 زندانی گروه طالبان را بر اساس توافقنامه صلح امریکا و طالبان آزاد کرده و در مورد رهایی 600 زندانی این گروه تاکید دارد که این زندانیان جرایم جنگی و حق العبدی دارد که رهایی آنان خلاف قانون اساسی کشور است.

حکومت برای رهایی زندانیان گروه طالبان بهانه جویی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد