حکومت-به-جان-باخته-گان-قول-اردوی-شاهین-ترفیع-میدهد

ریاست جمهوری میگوید که به خانواده های آسیب دیدگان حادثه قول اردوی ۲۰۹ شاهین کمک مالی میشود و جان باخته گان این حادثه ترفیع میگیرند.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک شنبه (3ثور) در یک نشست مطبوعاتی در کابل گفت که  به جان باخته گان حادثه قول اردوی 209 شاهین ترفیع داده میشود.

وی گفت که ماهیت جنگ در افغانستان تغییر کرده است و تروریستان در تلاش هستند که ستون اصلی افغانستان ( ارتش افغانستان) را هدف قرار دهند.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری بیان داشت که به همین دلیل امنیت قرارگاه ها و قول اردو ها جدی تر پیگیری میشود و در مورد وقوع حمله تروریستی روز جمعه در ولایت بلخ تحقیق همه جانبه صورت میگیرد.

مرتضوی بیان داشت که در حال حاضر گروه های مافیا، اقتصادی جرمی، شبکه های تروریستی بین المللی با طالبان دست به دست هم داده اند تا افغانستان را ناامن سازند.

به باور او نیاز مبرم است تا سیاسیون فعالان مدنی، مردم و حکومت در کنار هم علیه تروریزم ایستادگی نمایند تا پنج نسل آینده افغانستان از بی ثباتی نجات یابد.

ریاست جمهوری میگوید که حکومت در ماه های اخیر بیشترین ضربه را به گروه های مخالف مسلح وارد کرده  و عملیات شبانه هر شب جریان داد و سربازانی که علیه تروریزم جنگ میکنند، تقدیر میشوند.

او علاوه کرد که بعد از تحقیقات همه جانبه افرادی که در این حادثه دست داشته باشند و یا در وظیفه خود شان کوتاهی کردند مجازات خواهند شد.

اما مرتضوی در مورد اعدام زندانیان طالب گفت که حکومت دموکراتیک با گروه های طالبان فرق دارد و دولت نمیخواهد حتی فرماندهان ارشد طالبان را بدون دادگاه اعدام نماید.

این در حالی است که امروز شماری از فعالان مدنی خواستار اعدام فوری زندانیان طالب و به زندان رفتن حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان گردیدند.

حکومت به جان باخته گان قول اردوی 209 شاهین ترفیع میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد