حکومت-به-جای-وحدت،-تفرقه-اندازی-می‌کند

شورای سراسری قوم بلوچ می‌گوید: حکومت وحدت ملی به جای خدمت به مردم و تامین امنیت در تلاش تفرقه اندازی بین اقوام افغانستان را دارد و این اگر این روند ادامه پیدا کند وضعیت کشور خرابتر از این میشود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: قاری نظام الدین فطرت رئیس شورای قوم بلوچ‌های افغانستان امروز (پنج شنبه 9 قوس) در یک برنامه خبری در کابل گفت: موجودیت افراد ناکارا در نظام سبب شده است که مردم هر روز بدبختی را مشاهده کنند و یک روز خوش را در زندگی خود شاهد نباشند و با موجودیت افراد ناکارا هر روز وضعیت امنیتی و اقتصادی کشور خرابتر میشود.

آقای فطرت گفت:سران حکومت به جای وحدت و یک پارچگی بین اقوام افغانستان در حال تلاش برای حذف اقوام این کشور است و برای جلوگیری از این اقدام شوم حکومت باید مردم افغانستان دست به کار شوند و حق خود را از این دولت بگیرند.

رئیس شورای قوم بلوچ تاکید کرد: قوم بلوچ در 28 ولایت کشور حضور دارند اما در حال حاضر یک لسوال از این قوم نیست و چرا چنین ظلم در کشور جریان دارد ویا اینکه قوم بلوچ افراد تحصیل کرده ندارد که دارند.

قطرت بیان داشت:  قوم بلوچ با حمایت از ائتلاف نجات افغانستان میخواهد که در راستای ثبات این کشور قدم بردارد و نگذارد که بیشتر از این وضعیت کشور خرابتر شود.

او افزود: دولت به جای انجام وظیفه خود که تحکیم عدالت، مبارزه با فساد، تامین امنیت و آوردن صلح در کشور است به کارهای شخصی و کوچک اقدام میکند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مردم باید علیه حکومت وارد اقدام عملی شوند.

از سوی دیگر عبدالصبور بلوچ گفت: قوم بلوچ در 28 ولایت کشور حضور دارند اما یک ولسوالی از این قوم در ترکیب دولت نیست و چرا حکومت چنین ظلم را بالای این قوم میکند باید خود پاسخگو باشد.

آقای بلوچ تاکید کرد: قوم بلوچ به صدها نفر افراد تحصیل کرده در کشور دارد که اگر از توانایی‌های این افراد استفاده شوند میتوانند به جامعه افغانستان خدمت کنند اما در 16 سال گذشته هیچ وقت توجه به این افراد نشده است.

این بزرگ قوم بلوچ بیان داشت: بلوچ‌های افغانستان از خدمات صحی، آموزش و پرورش و غیره محروم اند و حکومت در 16 سال گذشته هیچ توجه به بهبود وضعیت زندگی این قوم نکرده است.

قوم بلوچ افغانستان امروز اولین جرگه خود را دایر کرد که در این جرگه بلوچ ها از 28 ولایت کشور اشتراک کرده بودند.

 

 

حکومت به جای وحدت، تفرقه اندازی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد