حکومت-به-خواست-مردم-با-مرمی-جواب-می-دهد

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ در مراسم اعلام موجودیت ائیتلاف ملی بزرگ افغانستان تصریح کرد که قدرت طلبی به اندازۀ شدت یافته است که حکومت به خواسته های مشروع مردم با مرمی پاسخ می دهد.

به گزارش افغان نیوز: ائتلاف بزرگ ملی افغانستان بعد از آنکه در ترکیه،  پشت درهای بسته با عنوان ائتلاف نجات افغانستان تشکیل شده بود، امروز پنچ شنبه(4، اسد) در کابل با نام دیگری اعلام موجودیت کرد.

عطا محمد نور، یکی از اعضای ارشد این ائتلاف در این همایش گفت که تعصب، قدرت طلبی و انحصار طلبی بدست یک فرد،  کشور را به سقوط و بحران مواجه ساخته و همچنین فاصله میان دولت و مردم و فاصله میان احزاب سیاسی را افزایش داده است.

وی افزود، رهایی جنایت کاران از زندان ها بنام صلح بی ثمر و بی معنی، عدالت را زیر سوال برده و قانون را ذلیل ساخته و در نهایت کشور را به یک چالش بزرگ مواجه ساخته است.

آقای نور گفت؛ بدون ایجاد اختلاف و ترسی به صراحت بیان می کنم که اگر گفته های ما یک واقعیت است، امنیت ما به چالش کشیده شده است و تعصبات به اوج خود رسیده است، پس حکومت باید بی پذیرد و در برابر خواست های احزاب و ائتلاف ها لبیک بگوید.

عطا محمد نور تاکید داشت که هرچند وقت حکومت زیاد نمانده و برای اصلاح این روند دیگر وقت نیست. زیرا در این حکومت به خواست ها و حرکت های مردمی پاسخ داده نمی شود، بلکه با مرمی جواب داده می شود و از سوی هم جامعه جهانی نیز از یک حلقه خاص حمایت می کند نه از تمام مردم افغانستان.

قابل ذکر است که در نشست امروز، اعضای احزاب جمعیت اسلامی، جنبش ملی اسلامی، وحدت ملی، جبهه نوین ملی افغانستان، محور مردم افغانستان، نمایندۀ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، چهره‌های نزدیک به آقای کرزی و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی کشور حضور داشتند.

حکومت به خواست مردم با مرمی جواب می دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد