حکومت-به-دنبال-تغییر-ماهیت-نظام-است

انوارالحق احدی، رییس جبهه‌ی نوین افغانستان در همایش اعلام موجودیت نهضت صلح، عدالت و آزادی گفت که حکومت با صدور فرمان‌های تقنینی در بخش‌های مختلف، قانون اساسی را نقض کرده و به دنبال تغییر ماهیت نظام است.

به گزارش افغان نیوز: انوارالحق احدی در همایش اعلام موجودیت نهضت صلح، عدالت و آزادی افغانستان در کابل اظهار داشت که حکومت با صدور فرمان‌های تقنینی در بخش‌های مختلف، قانون اساسی را نقض کرده و به دنبال تغییر ماهیت نظام است. او حکومت وحدت ملی را خودمختار می‌داند و می‌گوید، این حکومت بدتر از حکومتی مشروطه است.

وی افزود، توزیع شناس‌نامه‌های کاغذی طی سه ماه دشوار است و حکومت در این رابطه هیچ پاسخی ندارد. او از احزاب و نهضت‌های سیاسی خواهان اتحاد در برابر عوام‌فریبی و سوء‌استفاده از امتیازهای دولتی است.

رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین شورای امنیت ملی نیز در این همایش می‌گوید، حکومت در حالی از برگزاری انتخابات صحبت می‌کند که هم‌اکنون کنترل 50 درصد خاک افغانستان به دست مخالفان است. اسپنتا می‌گوید: «در نظام کنونی که رهبرانش به گونه‌ی غریزی، سیستماتیک و احساسی به هدف فریب به شهروندان دروغ می‌گویند، رقابت عادلانه در انتخابات ناممکن است

مشاور پیشین شورای امنیت ملی می‌افزاید، گروه‌های تروریستی بیشتر از هر زمان دیگر نیرومند شده‌اند؛ میان مردم برای خود جایگاه دست‌وپا کرده‌اند و حکومت و حامیانش نتوانسته‌اند حامیان گروه‌های تروریستی را شکست دهند. به گفته‌ی اسپنتا، دادن امتیاز به گروه‌های تروریستی و عدول از قانون اساسی از سوی حکومت، صلح نیست، تسلیمی در مقابل این گروه‌هاست.

حکومت به دنبال تغییر ماهیت نظام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد