حکومت-حق-ندارد-مردم-را-قربانی-خواسته-های-خود-نماید

شماری از نهادهای مدنی مدعی اند که حکومت وحدت ملی در کارکرد های دو ساله خود ناکام بوده اند و برای ادامه حکومت، حق ندارند مردم را برای برآوردن خواسته های خود به گروگان گیرند.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: نهادی تحت عنوان مجما امروز پنچ شنبه‌ (۴ سنبله) در یک کنفرانس خبری پیرامون حکومت وحدت ملی موضع خود را اعلام داشته می گویند: اوضاع کنونی در کشور نابسامانی های ذهنی را برای مردم چنان وسعت داده که اگر متولین دین، زبان و قوم کارکردهای آنان را از چشم مردم نپوشانند مورد نفرین در تاریخ کشور قرار خواهند گرفت.

عزیز رفیعی رییس مجتمع جامعه مدنی افغانستان می گوید: بحران سیاسی نگرانی جدی را برای مردم ایجاد کرده است که سرنوشت یک ملت با این اوضاع به سقوط مواجه خواهد شد.

رییس مجتمع جامعه مدنی افغانستان تصریح کرد؛ اگر وضعیت بحرانی کشور مدیریت نشود افغانستان به مشکلی دچار خواهد شده که جبران ناپذیر خواهد بود.

آقای رفیعی تاکید می کند که در کشور بحث سیلقه ای حاکم است و برخوردهای قومی وسمتی برای مردم نگرانی کننده می باشد.

او با بیان اینکه افغانستان یکی از کشورهای است که قانون اساسی خود را نقد می کند و هیچ دستاوردی برای پاسخ گویی به جامعه جهانی ندارد.

نهاد گروه کار مشترک افغانستان گفت: برخورد غیر مسٔولانه رهبران به سرنوشت مردم و کشور بی باوری های جدی نبست به نظام مردم سالار، ارزش های دموکراتیک، قانون اساسی، تعهدات ملی، پیمان های بین المللی و آینده کشور به وجود آورده است.

این نهاد خاطر نشان ساخت که حکومت  باید در هماهنگی و مشوره با کشور های خارجی، راه مشروع برون رفت ازمعضلات کنونی، ارایه گزارش های عینی و دقیق از وضعیت کنونی و قضاوت جدید از کارکرهای دولت به خصوص در برابر ناکامی ها،اعتراف عدم مدیریت ناسالم را در کنفرانس بروکسل بیان دارند.

حکومت حق ندارد مردم را قربانی خواسته های خود نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد