حکومت-خلاف-وعده-خویش-عمل-میکند

حزب حرکت اسلامی افغانستان طی تجلیل از روزجهانی جوان ، ابراز میدارد که حکومت وحدت ملی خلاف تعهدات و وعده های شان عمل کرده و توافقنامه سیاسی این حکومت سر انجام به چالش کشانده شد.

به گزارش افغان نیوز: حزب حرکت اسلامی افغانستان از روزجهانی جوان (12 – اگست)، تجلیل به  عمل آورده و وبسایت این حزب را افتتاح کرد. این حزب طی این محفل از رویکرد حکومت وحدت ملی افغانستان شاکی بوده و بیان میدارد که وعده های دوره کمپاین انتخاباتی سران حکومت وحدت ملی ناکام مانده و به تعهدات شان استوار نیستند.

ذبیح الله حقجو رییس شورای حزب حرکت میگوید:« سران حکومت وحدت ملی شعارها و وعده های شان برای اشتغال زایی جوانان و ایجاد زمینه کار، تحصیل و امنیت جوانان کشور در قالب گفتار بوده و هیچگونه اقدام عملی در پی نداشته است».

آقای حقجو می افزاید، حکومت بیشتر از یک دهه است که هیچ برنامه‌ی درخصوص جوانان نداشته است.

او گفت، بیکاری، فساد گسترده اداری، عدم امنیت، فقر، مواد مخدر و فرار از کشوراز مشکلات اساسی است که فرا راه جوانان قرار گرفته است.

از سوی هم سرور جعفری سخنگوی این حزب میگوید: حکومت وحدت ملی با توجه به درک شرایط حاکم درکشور، باید فرهنگ اشتغال زایی و امنیت را برای جوانان کشور ایجاد نماید.

حقجو می افزاید، دولت افغانستان درگرو مداخلات خارجی قرار گرفته و این نوع مداخلات در امور داخلی و خارجی کشور سبب کند شدن روند رشد و توسعه اقتصادی کشور میگردد.

وی خاطر نشان ساخت، سران حکومت باید دیدگاه واحد و مرجع تصمیم گیری واحد داشته و به مبدا و اساس توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی برگردند.

گل محمد مختاری معاون حزب حرکت اسلامی میگوید: حکومت و مردم افغانستان امروز اسباب بازیچه های قدرت های سیاسی خارجی و بیگانه قرار گرفته است و هیچگونه استقلالیت در امورداخلی شان ندارد.

آقای مختاری می افزاید که نظام باید به سوی تمرکز زدایی انتقال یافته و از حالت تمرکز خارج گردد. اوگفت، حکومت باید استراتژی اساسی درعرصه امنیت، اقتصاد و فرهنگی داشته باشد.

وی تصریح کرده است که حکومت وحدت ملی باید پیمان استراتژی مشخص داشته و پیمان امنیتی که با امریکا از پنج سال قبل به امضا رسیده است مشخص و یا از مدار خارج گردد.

حزب حرکت اسلامی افغانستان گفته است که امریکا درنظر دارد که پیمان امنیتی کشور به سکتورهای خصوصی واگذار نماید، که این امر به منافع کشور نخواهد بود.

این درحالی است که شرایط و اوضاع جاری درحکومت وحدت ملی، نگرانی مردم را بیشتر ساخته و از عدم اقدامات پیشگیرانه حکومت درخصوص نا امنی ها و افزایش قربانیان افراد ملکی، نادیده گرفتن کمیسیون های حقیقت یاب و نبود برنامه های مشخص درخصوص جوانان کشورشاکی بوده بیان میدارند که حکومت وحدت ملی باید به مبدا و اساس توافقنامه سیاسی وحدت ملی برگشته و در پیمان امنیتی کشور تجدید نظر صورت بگیرد.

حکومت خلاف وعده خویش عمل میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد