حکومت-در-امور-کمیسیون-انتخابات-دخالت-می-کند

محور مردم افغانستان هشدار داد که حکومت به گونه‌ی چشمگیر در امور کاری کمیسیون انتخابات دخالت می‌کند و باید به این کار خود پایان دهد.

به گزارش افغان نیوز: داوودعلی نجفی، عضو محور مردم افغانستان، امروز سه‌شنبه(۱۱جدی) طی یک نشست خبری گفت که انتخابات ریاست جمهوری به خاطر مداخلات حکومت در امور کاری کمیسیون‌های انتخاباتی با تاخیر مواجه شده است.

وی تاکید کرد: “با توجه به مشکلاتی که در انتخابات پارلمانی به وجود آمد و شکایات زیادی هم در این زمینه ثبت شده است، باید قبل از رفتن به سوی انتخابات ریاست جمهوری، اصلاحات در کمیسیون انتخابات به میان بیاید”.

آقای نجفی افزود که حکومت به گونه‌ی چشمگیر در امور کاری کمیسیون انتخابات دخالت می‌کند و باید به این کار خود پایان دهد.

او تاکید کرد که باید قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، “عزل و نصب مقام های حکومتی از بست دو به بالا در کمیسیون های انتخاباتی توقف یابد، اصلاحات لازم در نهادهای انتخاباتی به وجود آید، سیستم بایومتریک به گونه‌ی آنلاین تطبیق شود و از امکانات حکومتی برای کمپاین انتخاباتی استفاده نشود”.

محور مردم افغانستان یک تشکیل سیاسی است و رنگین دادفر سپنتا، رحمت‌الله نبیل، داوود علی نجفی، کریم براهوی  و برخی از اعضای پارلمان عضویت آن را دارند. ظاهرا رحمت الله نبیل از آدرس این تشکیل سیاسی، در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو نامزد خواهد بود.

این در حالی است که احمد ولی مسعود، یکی دیگر از نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نیز صبح امروز سه‌شنبه(۱۱جدی) در یک نشست خبری گفت که حکومت و کمیسیون انتخابات هیچ مشوره‌ای با نامزدان احتمالی در مورد تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نکرده است.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۳۱ ماه حمل سال آینده برگزار گردد، اما کمیسیون انتخابات گفته است که برای آوردن اصلاحات و بهترسازی روند انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاده است.

حکومت در امور کمیسیون انتخابات دخالت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد