حکومت-در-تشکیل-هیئت-مذاکره-کننده-تغییر-نمی‌آورد

سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در حال حاضر حکومت کدام تغییری در تشکیل هیئت مذاکره کننده در نظر ندارد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری دیروز دو شنبه(10، سنبله) طی یک نشست خبری در کابل گفت که  «قدم با قدم» با سیاسیون در مورد تشکیل اعضای شورای مصالحه کار شده و خواست مردم و حکومت است تا سیاسیون در روند صلح همکاری کنند.

او افزود پیش زمینه ها برای صلح برداشته شده و ممکن است اعضای دیگر در عضویت شورای مصالحه اضافه شود.

آقای صدیقی تاکید کرد که رییس جمهور در رآس قرار دارد بر اساس قانون اساسی از صلاحیت های رییس جمهور است که برای تعیین افراد فرمان صادر شود.

صدیقی خاطرنشان کرد که در حال حاضر حکومت کدام تغییری در تشکیل هیئت مذاکره کننده در نظر ندارد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به فرمان رییس جمهور غنی برای تشکیل شورای عالی مصالحه مخالفت کرده و گفته است که ایجاد شورای عالی مصالحه از صلاحیت‌های رییس این شورا می‌باشد و ایجاب فرمان ریاست جمهوری را نمی‌کند.

وی همچنان تاکید کرده‌است که ترکیب شورای عالی مصالحه‌ باید ملی، جامع و همه‌‌شمول باشد و در این راستا مشوره‌ها با رهبران و جریان‌های مختلف سیاسی - مدنی از قبل آغاز شده و در حال نهایی‌شدن می‌باشد.

این در حالی است که رییس جمهور غنی دو روز پیش در فرمانی، ۴۶ تن را به عنوان عضوهای کمیته رهبری و سیاسی شورای عالی مصالحه‌ی ملی معرفی کرد.

اما حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، صلاح‌الدین ربانی، گلبدین حکمتیار و محمدکریم خلیلی که نام‌های شان در فهرست رهبری شورای عالی مصالحه ملی درج شده بود، عضویت شان‌را رد کرده اند.

حکومت در تشکیل هیئت مذاکره کننده تغییر نمی‌آورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد