حکومت-در-تلاش-رعایت-موازین-حقوق-بشری-است

ریاست جمهوری میگوید با اینکه گروه های مخالف مسلح با راه اندازی حملات تروریستی جنایت بشری انجام میدهند، اما حکومت در تلاش است تا در همه موارد موازین حقوق بشری را رعایت نماید.

به گزارش افغان خبر: در اعلامیه ریاست جمهوری به مناسبت روز جهانی حقوق بشر آمده :"دهم دسامبر برابر است با روز جهانی حقوق بشر و روز ملی یادبود از قربانیان جنگ که همه‌ ساله از این روز در افغانستان تجلیل می‌گردد. مردم و دولت افغانستان که طی سال‌های متمادی شاهد نقض موارد حقوق بشری بوده‌اند، این روز را مهم و با ارزش می‌پندارند".

ریاست جمهوری نوشته که مردم و دولت، در فصل جدید سیاسی با حفظ ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشری در تلاش‌اند، تا کرامت انسانی و حقوق بشری به‌حیث یک ارزش فرهنگی در کشور بیشتر نهادینه شود. متأسفانه هنوزهم گروه‌های تروریستی در افغانستان با انجام اعمال وحشیانه دست به جنایت بشری زده و حقوق بشری را به‌صورت گستردۀ آن نقض می‌کنند.

حکومت وحدمت ملی در راستای حمایت از امنیت جانی شهروندان کشور و در زمینۀ تأمین ارزش‌های حقوق بشری، در برابر این گروه‌ها با تمام توان ایستادگی می‌نماید و درعین حال می‌کوشد تانیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ساحۀ مسوولیت شان به این مهم (حقوق بشر) بیش از گذشته توجه نمایند.

بر اساس گفته های ریاست جمهوری حکومت، روی چگونگی بهبود وضعیت زندان‌های کشور و جلوگیری از شکنجۀ زندانیان کار نموده، بیش از هروقت دیگر وضعیت را تحت نظارت دارد و سهولت‌های لازم را برای زندانیان مهیا کرده‌است.

حکومت افغانستان بر حفظ آزادی بیان، کرامت انسانی و تأمین حقوق شهروندان کشور متعهد می‌باشد و این ارزش‌ها را بر پایۀ قوانین نافذۀ کشور تقویت و حمایت همه‌جانبه می‌نماید.

حکومت در تلاش رعایت موازین حقوق بشری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد