حکومت-در-حکم-اعدام-انس-حقانی-تعلل-نکند

رئیس امنیت ملی سابق کشور در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته به دروازه ورودی دادگاه عالی گفت: دولت هرچه سریع‌تر باید حکم اعدام انس حقانی برادر رهبر شبکه حقانی را اجرا نماید.

به گزارش آژانس افغان خبر، رحمت‌الله نبیل رییس سابق امنیت ملی ابراز داشت که شبکه حقانی با حمایت حلقات داخلی و دولت پاکستان، برای توقف اجرای حکم اعدام انس حقانی  رهبر این گروه، بارها دادگاه عالی را هدف قرار داده است.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که دولت با احترام به قربانیان حملات بزرگ شبکه حقانی، هرچه سریع‌تر حکم اعدام انس حقانی را اجرا کند.

آقای نبیل گروه تروریستی شبکه حقانی و دولت پاکستان را عامل اصلی این رویداد دانسته و خواستار صدور حکم اعدام انس حقانی می شود.

این درحالی است که چند ماه قبل، شبکه حقانی با نشر ویدئویی هشدار داده بود  که در صورت اجرای حکم اعدام انس حقانی این گروه زوج آمریکایی-کانادیی را همراه با دو فرزندشان خواهند کشت.

در همین حال ماه گذشته طالبان نیز با نشر یک ویدیوی دیگر از دو استاد استرالیایی و آمریکایی که از دانشگاه آمریکایی در کابل ربوده شده خواستار مبادله زندانیان خود شدند.

گفتنی است که روز گذشته در حمله انتحاری به کارمندان دادگاه عالی افغانستان در کابل 25 نفر کشته و 45 تن نیز زخمی شدند.

قابل یادآوری است که انس حقانی برادر رهبر و فرد دوم شبکه حقانی سال 2014 میلادی در عملیات ویژه‌ای از سوی نیروهای امنیتی افغان در شرق این کشور دستگیر شد که پس از محاکمه از سوی دادگاه عالی به اعدام محکوم شد.

 

حکومت در حکم اعدام انس حقانی تعلل نکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد