حکومت-در-پروسه-تقاعد-جنرالان،-مرتکب-خیانت-ملی-شد

جنرالان و استادن دانشگاه در مراسم افتتاح "شورای عالی انسجام جنرالان و افسران متقاعد" گفتند که تقاعد جنرالان با تجربه از سوی حکومت خیانت ملی بود؛ زیرا پس از تقاعد آنان، نیروهای ارتش تلفات سنگینی متحمیل شدند.

به گزارش افغان نیوز: فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه و آگاهی سیاسی امروز( چهار شنبه، ۳۰ میزان) در مراسم افتتاح این شورا گفت؛ اگر جنگ کنونی را در کشور جنرالان باتجربه که در حال حاضر از سوی حکومت بازنشسته شدند، مدیریت و پیش نبرند دیگر هیچ کسی آنرا مدیریت نمی‌تواند.

آقای جلال افزود که حکومت با تقاعد جنرالان با تحربه میدان جنگ را به مخالفان دولت تحویل داده و تقاعد آنان در شرایط کنونی خیانت ملی محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد؛ تا زمانی که جنرالان با تجربه در ارتش بود، تلفات نیروهای دفاعی و امیتی کم بود؛ اما با تقاعد آنان از سوی حکومت تلفات نیروهای دفاعی و امنیتی افزایش یافته است.

به گفته او؛ با آنکه گفتگوهای صلح در قطر جریان دارد؛ اما صلح به زودی در افغانستان تامین نخواهد شد؛ زیرا طالبان با تمام توان برای بدست آوردن قدرت تلاش می‌کنند.

احمد سعیدی استاد دانشگاه و آگاه امور سیاسی نیز تقاعد جنرالان با تجربه را از سوی حکومت خیانت ملی خواند و گفت که گماشتن افراد که از خارج آمده و تحربه نظامی ندارند، در نهادهای امنیتی جفا به حق مردم افغانستان است.

آقای سعیدی افزود که در نتیجه بی تجربه‌گی و مدیریت نادرست در نهادهای امنیتی، تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افزایش یافته است.

عبدالستار اخگر، جنرال بازنشسته و عضو شورای عالی انسجام جنرالان و افسران متقاعد در این مراسم گفت که حکومت با تقاعد جنرالان با تجربه‌ای کشور از آنان بقال ساخته و این جنرالان با کوله‌باری از تجربه و کاردانی در خانه نشسته اند؛ اما حکومت با آنان هیچ گونه مشورت در مورد جنگ و صلح نمی‌کند.

آقای اخگر گفت: " در اردوی ۱۱۰ ساله‌ای کشور، یک فرد متخصص نظامی و با تجربه وزیر دفاع تعیین نشده و دشمنان وطن نیز تلاش دارند که اردوی کشور را تجزیه و از بین ببرند".

فضل کریم ایماق، جنرال بازنشسته و عضو شورای جنرالان متقاعد گفت که حکومت براساس سلیقه شخصی جنرالان با تحربه و میدان دیده‌ای کشور را به تقاعد سوق داده نه بربنیاد قانون.

آقای ایماق افزود که در بیشتر کشورهای جهان، جنرالان و افسران با تجربه تقاعد داده نمی‌شود؛ چون آنان در دفاع از کشورشان متعهد اند و حکومت‌ها از تجربیات آنان استفاده می‌کنند.

جنرالان باز نشسته با افتتاح این شورا تاکید کردند که آنان بخش عظیمی از نظامیان کشور است که هرکدام‌شان دست کم ۳۰ سال در ارتش کشور خدمت کرده؛ اما حکومت آنان را کنار زده از تجربیات‌شان در امور جنگ و صلح استفاده نمی‌کند.

این درحالی است که حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی چند سال پیش با تعدیل قانون امور ذاتی افسران بیشتر جنرالان که سال‌ها در ارتش خدمت کرده بودند، به یکبارگی به تقاعد سوق داد.

حکومت در پروسه تقاعد جنرالان، مرتکب خیانت ملی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد