حکومت-در-پی-وصل-مساجد-با-دانشگاه-است

رئیس جمهورغنی در دیدار با علمای دین گفته است که افغانستان میخواهد با استفاده از تجارب کشور های اسلامی مساجد را با مکاتب و دانشگاه ها وصل نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با علمای کشورهای اسلامی که به منظور اشتراک در سپموزیم بین المللی امام اعظم ابوحنیفه به کابل آمده اند، در ضیافتی با آنان در قصر دلگشای ارگ اشتراک نمود

علمای دین از کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، عراق، هند، مصر، چین، آسترالیا، مالیزیا، اوزبیکستان، پاکستان، بنگله دیش، تاجکستان و قزاقستان به کابل آمده بودند.

آقای غنی بیان کرد که افغانستان دارای دو واقعیت می باشد که یکی آن جنگ و طرف دیگر ملتی است که با ارادۀ محکم برای ساختن آینده خویش جد و جهد می کند و امید وارم شما این چهره افغانستان را دیده باشید.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد که اساس ارادۀ ملت افغان را هویت اسلامی و افغانی تشکیل می دهد و علاقۀ ما این است تا در یک سمپوزیم جداگانه با اشتراک همه کشورهای اسلام روی تجدید نصاب در مدارس و وصل نمودن مدارس، مکاتب، پوهنتون ها و مساجد باهم، بحث صورت گیرد و تجارب موفق کشورهای اسلامی شریک ساخته شود.

در مقابل علمای مذکور از رئیس جمهور بخاطر برگزاری سمپوزیم بین المللی امام اعظم ابوحنیفه (رح) و دعوت آنان به افغانستان، تشکر کردند.

حکومت در پی وصل مساجد با دانشگاه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد