حکومت-سه-سره-صدای-خوش-ندارد

آمریکا نمی‌خواهد بخشی از افغانستان تحت کنترل طالبان، بخشی از آن تحت کنترل دولت به رهبری اشرف غنی و بخش دیگر آن تحت کنترل حامیان عبدالله عبدالله باشد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در گفتگو با طلوع نیوز، تاکید داشت که او تلاش زیاد کرد تا پیش از مراسم تحلیف این دو رهبر راه حلی پیدا شود اما وقت زیاد نبود.

وی هشدار داد که ادامه اختلافات اشرف غنی و عبدالله عبدالله ممکن است روی وضعیت امنیتی، نیروهای مسلح و مهمتر از همه روند صلح افغانستان که به گفته او یک شانس تاریخی است، تاثیرات منفی بگذارد.

زلمی خلیلزاد گفت آمریکا در جنجال‌های انتخاباتی افغانستان از هیچ طرفی حمایت نکرده ولی شرکت او و نمایندگان این کشور در مراسم تحلیف آقای غنی بر این اساس بود که آمریکا با ایجاد دولت موازی موافق نیست.

خلیل‌زاد گفت آمریکا نمی‌خواهد شاهد این وضعیت باشد که بخشی از افغانستان تحت کنترل طالبان، بخشی از آن تحت کنترل دولت به رهبری اشرف غنی و بخش دیگر آن تحت کنترل حامیان عبدالله عبدالله باشد.

نماینده آمریکا برای صلح افغانستان گفت که اشرف غنی در جریان مذاکرات ریاست شورای عالی صلح و حدود ۴۰ درصد اعضای کابینه را به عبدالله عبدالله و متحدانش پیشنهاد کرد که از سوی آقای عبدالله رد شد.

این درحالی است که سخنگوی ریاست جمهوری اعلام نموده که هیچ یک از مکتوب‌هایی که از آدرس ریاست اجرایی صادر می‌شود، قابل اجرا نبوده» و فاقد اعتبار است.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه و رهبر تیم ثبات و همگرایی نیز اعلام نموده که حکومت وحدت ملی پایان یافته و پس از این، فرامین و احکام محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور فاقد اعتبار می‌باشد.

حکومت سه سره صدای خوش ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد