حکومت-فرصت-گفتگو-با-طالبان-را-از-دست-ندهد

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال از حکومت خواست تا فرصت گفتگو با طالبان را از دست ندهد و تاکید داشت که گفتگوی صلح باید در راستای منافع ملی پیش برده شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر یکی از نامزدان ریاست جمهوری سال آینده ناوقت روز دو شنبه(29، دلو) طی یک کنفرانس خبری گفت: موقف تیم "صلح و اعتدال" آوردن صلح در افغانستان می باشد که باید از طریق مشروع تحقق پیدا کند و منافع همه در آن تامین شود.

وی افزود؛ صلح عادلانه زمانی تحقق پیدا می کند که حقوق همه در آن در نظر گرفته شود و ملت در آن نقش برجسته داشته باشد. بنابراین ما ضمن اینکه برای آوردن صلح تلاش می کنیم، از خلیلزاد نماینده آمریکا می خواهیم تا در این زمینه همکاری نماید. زیرا تلاش های آمریکا در رابطه به صلح افغانستان کافی نیست و باید زمینه گفتگوی بین الافغانی فراهم گردد.

اتمر اظهار داشت؛ نشست مسکو یک گفتگوی بین الافغانی بود که در تاریخ افغانستان برای اولین بار افغان ها بین خود نشستند و در رابطه به صلح تبادل نظر کردند. هردو طرف نشست نیت صلح داشتند و توافق کردند که نشست بعدی را که حکومت افغانستان نیز در آن اشتراک کند، در دوحه دایر نمایند.

آقای اتمر گفت که در نشست مسکو نمایندگان طالبان و چهره های سیاسی توافق کردند که نظام اسلامی در این کشور وجود داشته باشد و خارجی ها افغانستان را ترک کنند. اما حکومت تبلیغات غلط را به هدف تخریب نتیجه این گفتگو انتشار داد.

تیم صلح و اعتدال از حکومت خواست تا فرصت گفتگو با طالبان را از دست ندهد و تاکید داشت؛ هیچ کسی حق ندارد که صلح را در راستای منافع شخصی اش رقم بزند و باید گفتگوی صلح در راستای منافع ملی پیش برده شود.

وی گفت: تیم صلح و اعتدال از برگزاری یک جرگه که منجر به صلح پایدا شود استقبال می کند اما این جرگه نباید جنبه تبلیغات انتخاباتی داشته باشد. در جرگه باید با همه بزرگان کشور مشوره صورت گیرد و همه در آن حضور داشته باشند تا روی برگزاری انتخابات شفاف تصمیم بگیرند.

حکومت فرصت گفتگو با طالبان را از دست ندهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد